iOS 27 gör livet lite enklare för föräldrar

Från sajten:

Apple har släppt en ny video på deras YouTube-kanal där de går igenom de nya föräldrakontrollerna som kom med det nysläppta iOS 27 och vill du ha lite bättre koll på vad dina barn gör så är den värd att spana in. Bland nyheterna så har det blivit enklare att skapa barnkonton och föräldrar kan välja vilka typer av appar barnen får använda. Det går även att ställa in så att barnen måste be om tillåtelse för att surfa in på vissa hemsidor.

Communication Safety kan blockera både våld och nakenhet i videor och bilder i bland annat FaceTime och Meddelanden och det går att styra vilka appar som får användas beroende på dag och tid så det går att begränsa vad som går att göra under skoltimmar som ett exempel. I videon ovan kan ni spana in allt som går att ställa in för att få ett lite mer inre lugn i den digitala värld som ens barn utforskar.

Spana in vår genomgång av iOS 27:

Det tog några generationer. Hoppas på bra inställning på Apple TV också.

Tycker att Find My location uppdateras väldigt dåligt.

Varken iPhones eller watchen flyttar sig någonsin ur huset. Även om de fysiskt inte är hemma.

Låter som nått som strular, fungerar väldigt bra på kidsens enheter för mig.

Ja något är det. Men vet inte riktigt vad :joy:

Är det Hitta Appen ni menar?

Det finns absolut ingenting på min iPhone som fungerar sämre än det här, riktigt buggigt och orsakar problem precis varje dag. Trodde att Apple hade ryckt upp sig kring den här funktionaliteten, men den fungerar lika dåligt nu iOS 27.

Yes, kom bara inte på vad dens namn på svenska.

Har alltid funkat bra för mig tycker jag men använder inte den speciellt ofta.

Tänker du främst på Hitta-delen? Fattar inte hur det kan skilja sig så, har barnen lastgamla enheter?

Ah, sorry. Nej den fungerar utan problem, allt annat som inte fungerar relaterat till skärmtid.

Ofan, berätta mer! Har en hel del på skärmtid på båda ungarna här hemma och det fungerar även det utan problem.

Hitta funkar bra även här, för våra tre familjemedlemmar.

/$0.02

Kanske lika bra som Microsoft Family Safety :wink: