iOS 26, iPadOS 26, macOS 26 och övriga Apple-uppdateringar

Någon som har tips på lite enkel mus-app som man själv kan välja inställningar vilka knappar som som ska göra vad på tex en MX master till Mac OS?

Logitechs program har ju totalt gått banans. För myckt grafiskt-lull-lull.

Blir nog en keychrone mus nästa gång. Där man kan ställa in den via webläsaren + mycket bättre uppdatering. 1k Hz polling

Hittatde mac os egna.

Saknas bara ett smidigt sätt att växla mellan skrivbord.

Har iof provat att köra magic mouse precis som många kör magic trackpad till vänster om tbordet. rätt smutt.

Det här var ju rätt smutt.

Missat att man kan kryssa i och hoppa direkt till t.ex. skrivbord 4. Inte valt som standard. utan man måste kryssa i själv.

Men sen insåg jag bättre att bara byta till 1 och 2 för att flytta emellan. Annars måste man flytta handen från musen. (högerhänt). fär piltangent genvägen...

Vilket gör det otroligt smidigt att flytta fönster, samtidigt som man "greppar" fönster med muspekaren.

Hmm nog bättre med Option än Ctrl ändå..

Idag har jag fått fråga om notisinställningar för alla appar jag öppnat. Vet inte varför, inte laddat ned något nytt, inte ändrat några inställningar. Jag hade bra ordning på mina notiser men nu vet jag inte hur det blir, för att i stridens hetta komjag inte ihåg hur jag hade detta app för app.

Återställde du inte alla inställningar för någon dag sedan?

Det var på iPad:en. Inte gjort något med telefonen.

Jag tror du körde båda i bara farten. :joy::joy:

Sådant gör jag bara med knäna..:sweat_smile:

Ny beta idag. Nice inställning för alla som inte gillar liquid och vill tona ned det.

Men nu så! Tack Apple.

Hittade den här lilla rackarn...

Verkar ju riktigt smutt!

Äntligen! Fan jag har stört mig i alla år på att man har råkat dra igång kameran genom att svepa från höger till vänster sida på låsskärmen. Nu går skiten att stänga av :tada:

Bra att valet finns. Men jag satte dit Bank-ID istället för kameran där.

Men med kamera knappen på sidan är ju svepa på hemskrämen överflödig iof

:heart_eyes::clap:

1 gillning

Tinted borde vara standard. Vet inte hur många som undrat vad som hänt med deras telefon efter uppdateringar till iOS 26 :rofl:

Kanske blir ett val om man hoppar från 18 till 26.1 efter uppdatering. När iPhone botar upp första gången efter.

Gillar tanken och utseendet med liquid glas, men de blev för mycket.

Apple kunde gjort det bättre med text på en del element mm och inte så mycket effekt iaf på iOS. På Apple TV är det ju bara jättesnyggt när man får ta del av glaset på stor bild.

På tiden!

Äntligen! Så jävla bra!

Är liquid glass verkligen så illa omtyckt på iOS, eller är det mer din egen åsikt? Själv tycker jag att mobilen blir lite tråkigare med funktionen nedtonad.

Jag tror att det är som vanligt, de få som är missnöjda hörs :slight_smile:

Jag tycker liquid glass är snyggt. Upplever att det alltid är ett kärngäng av väldigt äppliga personer som varje gång det kommer en designförändring vrider sig som en mask på kroken. 99 procent av användarna kör på.