Hittade en ny funktion. lock/unlock,
Problemet är vad man ska döpa en till om man ska prata med Siri, då en fördel att ha två genvägar.
”Öppna bakluckan”
”Stäng bakluckan”
Hittade en ny funktion. lock/unlock,
Problemet är vad man ska döpa en till om man ska prata med Siri, då en fördel att ha två genvägar.
”Öppna bakluckan”
”Stäng bakluckan”
Ja den var mindre förut också
Inga konstigheter, hojta om du har frågor ![]()
För oss som har problem att skriva i bubblan så är verkligen tipset att lägga telefonen i landskapsläge, klicka på bocken och sedan återgå till porträttläge(heter det så?). Ibland löser det problemet ganska länge, ibland i alla fall kortsiktigt.
Den brukar komma en gång under en "laddcykel" för mig. Dvs: den kommer bara när det är dags att börja "adjusta" belastningen - sedan så är den tyst. (17 Pro, 26.1 b1)
Upptäckte att nu reggar Watch OS 26 vattentemp även om man inte dycker ner i vattnet, man får iaf valet om man vill spara aktivteten manuellt efter bad/sim, kanske man fått förut, men då har jag missat det isf.
Har märkt att i MacOS 26 drar teams otroligt lite ström (MBA m2). Suttit i möte nu i 35 minuter, 6% batteri har gått.
Jag kanske är sist på bollen, men lärde nig just ett enastående life hack. En genväg eller sveprörelse för att komma till alla flikar i Safari. iOS 26 har ett klick för mycket tycker jag för att komma dit, med då lärde jag mig nyss det här:
Jag har aldrig delat från ett visst klockslag(eller vad det heter) men funkar inte det startar det vid 2:12 minuter.
Tänker du på det där med att svepa upp adressraden?
Det går också att nypa ihop med två fingrar på skärmen, som på iPad.
Är ganska säker på att båda funnits bra länge.
Yes, tänkte på den med adressfältet. Men nypa ihop var ju också väldigt bra. Kan säker ha funnits länge men inte tänkt på behovet innan. Det här piggade upp..![]()
Ett relaterat move för att öppna en länk i flik är att dutta med två fingrar på en länk istället för ett finger.
Du kan också dubbelklicka på de tre prickarna nere till höger.
Jag glömmer nästan alltid det där trots att jag lärde en kompis tricket ![]()
Attans den glömde jag också ![]()
Varje gång jag kollar på tips och tricks-videos är det bara samma gamla trötta tips som jag redan sett. Den här var ny för mig - tack!
Det finns andra forum än detta ![]()
Där länkas man iväg ut till en ny sida istället för en ny flik.
Fick precis in 26.0.1 skarp version.