Jag får den icke! Snälla Tim Apple
Tillägg…
Beta… det trodde jag inte om dig @RolexJocke
Jag får den icke! Snälla Tim Apple
Tillägg…
Beta… det trodde jag inte om dig @RolexJocke
Det är nästa beta man ser fram emot, då Siri ska få en uppgradering. Om jag har fattat det rätt blir det en mindre Siri-uppgradering med iOS 26.4, medan den Gemini-baserade kommer på WWDC tillsammans med iOS 27?
Ser fram en iOS 27. Hoppas på 0 nya funktioner.
Vill bara att de ska gå igenom och städa upp alla befintliga funktioner, menyer, ikoner, se till att det är samma gränssnitt överallt, fixa alla buggar osv.
Siri är jag inte särskilt intresserad av.
Samma sak här, det är inget jag direkt saknar. Och eftersom iOS 26 var en så stor ändring med den här glasgrejen, hade det varit bra om Apple kunde fixa glitcharna och göra allt mer enhetligt. Fast tyvärr skulle nog inte marknaden ta emot det särskilt bra. Alltså aktieägarna, speciellt inte när Google och typ hela världen bara skriker AI, AI, AI.
Är ju så. Marknaden ska bara stänga brödintaget ![]()
Håller med 110%. Bara städa iOS.
Vet vi om spegling av iPhone till Mac är på G?
Har för mig att det var något Apple höll tillbaka pga EU?
Nej, jag har inte hört något nytt om iPhone-mirroring, och det stämmer att Apple och EU inte är överens. Apple ser en risk att EU kan tvinga dem att göra funktionen tillgänglig på andra plattformar som Windows och det är ju inte något Apple är så sugna på.
Ligger mycket i det. Men Siri vore fint om de fixade.
Civ5 fungerar inte på senaste betan. Dels funger inte klickandet. Man hamnar utanför dpelet när man klickar på något i spelet. Sedan går temperaturen pip extremt.
Apple-läckaren Mark Gurman har i sitt nyhetsbrev berättat att Apple kommer att släppa den första utvecklarbetan av iOS 26.4 någon gång kring den 23 februari. Det som är extra spännande med detta är att det är med iOS 26.4 som den helt omgjorda Siri kommer att släppas. Det vill säga mycket av det som Apple visade upp på WWDC redan under 2024. Apple har inte riktigt fått till Siri och Apple Intelligence som de hade hoppats på och funktionen har försenats flera gånger.
Han fortsätter med att säga att WWDC i år inte kommer att bjuda på några stora nyheter utan i stället kommer Apple att fokusera på att finslipa iOS med saker som finjustering av design, prestanda och så klart buggfixar. Men det ska helt klart bli spännande att se om det faktiskt kommer att gå att använda nya Siri för den nuvarande är under all kritik.
Jag hade det på, mest för att siri är snyggare i nyare versionen.
Men har nu stängt av allt Ai på iPhone, använder det aldrig. Får prova på 26.4 igen ![]()
Senaste uppdatering tog inte 100gb
26.3 ute för allmänheten.
Stängde av betan och fick upp en ny uppdatering också! Så RC var inte sista av ios 26.3
Är det bara mina flikar i iPadOS som laddar om varje gång man går tillbaka till safari?
Apples mer personliga och smartare Siri har stött på en del problem. Enligt Bloomberg har testerna av versionen som var tänkt för iOS 26.4 inte gått som tänkt, vilket gör att funktionerna nu kan delas upp över flera kommande uppdateringar.
Delar av nyheterna kan flyttas till iOS 26.5 i maj eller till och med till iOS 27 i höst. Internt uppges Siri ibland misstolka frågor eller svara långsamt. Alla utlovade funktioner finns med i testversioner, men stabiliteten och träffsäkerheten är inte där.
Åh fan, kan man komma ur betan på det viset? Det måste jag testa, slängde på betan för att bli av med nåt problem jag inte ens minns vad det var nu, sedan hade jag fått för mig att man behövde göra en factory reset för att komma ur det så jag har dragit mig för att göra det.
Yes, bara att stänga av och sedan vänta på nästa stabila release som är över den version du har.
Precis som Marcus skriver, riktigt smidigt. Likadant på samtliga enheter!