Jo du kan du lägga in en massa kort. Har provat Bibliotekskort och funkar inte i våra meröppet terminaler tyvärr
Men sedan är ju alla företagskort ändå utanför. Men ikväll när jag skall ut på stan så är det annat läge
Edit. Till och med tagit foto och zoom på bibliotekskortet, men få liksom inte plats
Det gäller att skriva rätt annars får man en rolex i huvdet
Tillägg, clean up fungerar rikttigt bra, men på detaljer tar den gärna strörre ytor och "rensar upp" det var lite irrterande. för köra finliret i Affinity.
Finns det nåt bra i Sequoia för oss europeer?
Uppdaterade precis min M1 iMac, den fick gick från förra årets OS direkt till senaste Sequoia 15.2.
När jag sen loggade in förväntade jag mig nån splash screen som berättade om allt nytt. Men det kom ingenting. Öppnade Safari och Mail, inget meddelande om nya grejer. Öppnade iMessage, inget meddelade om nya grejer. Öppnade Musik, inget meddelande om nya grejer.
Är allt nytt verkligen bara Apple Intelligence, som vi inte får tillgång till?
Apple Intelligence som sakta men säkert rullas ut i världen har nästan dubblerat kravet på lagringsutrymme. Har du plats för AI när det släpps här till våren?
När Apple Intelligence först lanserades med iOS 18.1 krävdes 4 GB ledigt lagringsutrymme för att få tillgång till funktionerna. Med iOS 18.2 har detta krav ökat till hela 7 GB – en ökning som påverkar alla kompatibla iPhones, iPads och Macar.
Anledningen är att Apple Intelligence körs direkt på enheten för att stärka integriteten. Med nya funktioner som Genmoji, ChatGPT i Siri och Visuell Intelligens behövs mer utrymme för att lagra AI-modellerna lokalt. Med fler uppdateringar i sikte – som iOS 18.4 med Siri-förbättringar – kan kravet snart nå 10 GB per enhet.
Tror du att Apple Intelligence är värt lagringsutrymmet som försvinner på din Apple-pryl när det släpps här i april?