iOS 18, iPadOS 18, macOS 15 och övriga Apple-uppdateringar

Märkligt. Att välja standard app för tex meddelande och foto är ju en sak men att kunna avinstallera. Kollade och jag kan inte avinstallera Samsung Galleri på min S24 Ultra

Det är lite pinsamt att Teknikveckan kallar det för hemsidor.

Vad tycker du vi ska kalla det då? Vi försöker för det mesta att inte krångla till det så de stora massorna förstår men har du tips så mottages det gärna istället för att skriva en så trist kommentar.

Apple will add a new “Web Distribution” feature that lets developers distribute their iOS apps directly from their website.

Apple skriver:

1. Använd en webbläsare på din iPhone för att hitta en alternativ appmarknadsplats som du vill installera.

Tycker nog hemsida förklarar det tydligare än alternativ appmarknadsplats.

5 gillningar

Den vedertagna termen är webbplats/er.

1 gillning

Fast det är ju bara olika ord för samma sak. Spelar väl ingen roll vad man använder för term så länge alla fattar vad man menar? Tråkig ton oavsett att slänga sig med begrepp så som "pinsamt" som gjordes några inlägg upp i tråden.

1 gillning

Håller med! Att just webbplats skulle vara mer vedertaget än hemsida vet jag inte, webbsida låter ev lite ”coolare” :man_shrugging: :upside_down_face:

1 gillning

Finns flera anledningar att inte använda just hemsida: https://www.termado.com/DatatermSearch/?ss=Hemsida

Svenska datatermgruppen rekommenderar därför webbplats eller webbsidor framför hemsida.

Håller med om att man kan hålla en trevlig ton i diskussionerna här.

4 gillningar

Jaså dom! :wink: (obs! Humoristiskt inlägg med trevlig ton)

Season 5 GIF by Sony Pictures Television

2 gillningar

Har märkt att flera texter står på någon form av kinesiska bland annat beskrivningen av Xiaomi-appen (och versionshistorik på samma app). Även något längst ner i Pedometer-appen.

Dessa texter står på engelska om jag ändrar till engelska som språk i iPhone.

Verkar vara någon bugg när man kör på svenska just nu. Verifierat samma sak med en annan mobil.

Har det felet i Pedometer i 17.4.1

1 gillning

Du borde gå lite fler steg ser jag!:sweat_smile::joy:

Installerade om rent här om dagen för att se om det löste problemet. Borde ha frågat här innan.