Jag säger inte emot dig alls utan håller med om att man märker fler mindre buggar numera. Men hur mycket tror du det beror på att kodbasen växt enormt på dom 16 år iOS funnits?
Jag minns att jag läste när Microsoft släppte typ Windows NT att man hade 250 000 identifierade buggar vid lansering. Alltså redan identifierade buggar som man tyckte man kunde leva med, fan vet hur många hundratusen fler det faktiskt fanns.
Så är det säkert. Dock inte riktigt jag talar om utan att kvaliteten på uppdateringarna, säg mängden mindre och större strul, har ökat markant på senare år. Inte värdigt en premium-produkt utan det ska gå åt andra hållet, istället låter Apple numera vanliga användare av skarpa releaser i realiteten agera beta-testare. Igen, inte värdigt.
OK, håller inte med om att iOS håller låg nivå utan menar att det håller samma nivå som andra mogna premium-produkter om inte bättre. Min egen jämförelse skulle vara Adobe Creative Cloud.
Det var absolut inte det jag menade utan bara att mogna mjukvaruprodukter tenderar att ha totalt sett fler buggar bara på grund av mängden kod. Buggar per tusentals rader kod har ofta egentligen inte förändrats. Har jobbat i mjukvarubranschen i snart 25 år och sett när det börjar bli dags börja om för det inte går att patcha gamla grejer längre.
Jag håller med dig om att det är fler buggar i iOS nu än för 10 år sen, jag menar bara att det kan finnas andra förklaringar än bristande QA. Det betyder inte heller att Apple inte borde göra mer och det tror jag dom är medvetna om, vi såg ju till exempel veckor av kodstopp för ny kod häromsistens.
Till skillnad från dig tycker jag varför någonting är som det är är minst lika intressant som resultatet.
Jag förstår dig och kan på en del områden hålla med dig.
Det enda jag har sagt är att det är bedrövligt hur mycket sämre kvalitet där är i iOS-uppdateringarna gång för gång, speciellt sett till den kravställning som bör gälla på just Apple.
Av någon outgrundlig anledning så verkade det påståendet svårtytt och vändes till att jag hade haft alla världens problem etc etc och nu säger du att jag inte kan tycka det skulle kunna vara intressant med anledningen till det Det har jag inte sagt, det skulle det absolut kunna vara men inget jag har sagt bu eller bä om.
Nu sa du ju faktiskt uttryckligen att det var ointressant huruvida storleken på kodbasen var anledningen
Men jag håller som sagt med dig om att det är betydligt fler buggar nu än förr, men är kanske mer förlåtande för jag sett på nära håll hur svårt det är att hålla efter gammal kod.
Jag gick nyligen tillbaka till iOS från android (Samsung) och jafattar inte vad Apple håller på med. Det är en så fruktansvärt buggig upplevelse att hade det inte varit för iMessage och FaceTime hade jag aldrig en övervägt en iPhone igen. Tråkigt
Jag har inte heller en buggig upplevelse, kommer i stunden inte på något som strular. Kan det vara appar som buggar? @iDrewn kan vi få lite mer info ang vad som buggar?
Inga stora saker men tillräckligt för att ge en dålig smak i munnen.
Tangentbord - dyker inte alltid upp. Ger alternativ men går inte trycka på. "Kraschar".
Skärmdumpar - redigerar direkt och ändringar sparas inte.
Meddelanden - meddelanden försvinner för att senare dyka upp igen, skickas inte eller står som att de inte skickats fast de har det.
Generellt är det många små saker som gör att allt bara tar mycket längre tid att använda telefonen, vilket inte ger ett intryck av en premiumprodukt. Jag blev glad när det ryktades om att Apple fick backa på iOS 18 och istället lägga fokus på buggar, så de kan göra en fräsch start innan de börjar ge oss massa nya onödiga funktioner som knappt någon ändå använder. Säger absolut inte att android är felfritt på något sätt, men min personliga upplevelse har varit mycket bättre på den sidan de senaste 1-2 åren.
Sen kommer det mycket trevligt med iPhone och iOS också, men de har helt tappat "It just works" som var en av Apples styrka när android kämpade med att locka användare.
Inget jag känner igen men det finns väl inte 2 telefoner som funkar exakt likadant. Det enda jag kommer på med meddelanden och även kontakter är att inte alla kommit med vid ett telefonbyte.
ahh kommer ihåg för länge sen kanske bytet mellan ios12-13 .. så fick ja trippelt av alla kontakter , de blev lite knasigt kan man säga , skulle säga de typ en av dom få gånger de blivit lite ”buggigt”
Jag har aldrig ägt en Android så kan inte tala för skillnader, men jag har haft iPhone sedan 4s och jag har aldrig, aldrig upplevt något av det du beskriver. Men du är heller inte den enda jag sett som beskrivit liknande saker, antar att jag haft tur.
Några buggar här och där stöter man ju på. Sedan är jag för oteknisk för att veta om det verkligen är en bugg eller något tillfälligt fel. Sedan iOS 17 så fryser ibland Safari och jag stannar på en blank sida.
Jag har någon enstaka gång märkt att skärmen inte känner av fingrarna. Det har hänt på många iOS men inte så ofta att det stör.
Så sammantaget tycker jag det fungerar bra vad gäller buggar. Det är väl helt omöjligt att släppa program utan buggar så jag tycker mycket handlar om hur bra ett företag är på att åtgärda dessa buggar och tycker inte Apple slackar där.