iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma och övriga Apple-uppdateringar

Huh?

Ett tryck på kronan och där är den.

1 gillning

Men…

Jag menade att utifrån beskrivningen så började jag med

Telefonen, inställningarna, klocka
telefonen, Watch appen
Sedan klockan, inställningar

Att hitta till apparna på telefonen är givetvis inte svårt

Nu visste jag inte att det var någons inlägg du responderade på då du inte svarade på något eller citerade men du skrev :

Där såg jag ingenting om att du var på telefonen, tvärt om :blush:

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Bubblans driftinfotråd

För en månad sedan eller så (i samband med någon iOS update) slutade min 14 Pros Always On Display att funka (telefonen blir helt svart efter ca 10 sek). Jag har gjort hård omstart, etc utan lycka. Finns det någon annan inställning någonstans jag missat än denna?

En irriterande automatisk funktion som ställer till det

När jag försöker höja ljudet på telefonen och istället höjer ljudet till Apple TV som min fru tittar på.

Hur slår jag av det där?

Det finns väl en on/off knapp på ATV'n? :joy::joy:

Kolla vilken ljudkälla som är vald där, misstänker att det är din ATV

Får du automatiskt upp kontroller för Apple TV:n på låsskärmen? Jag för det ofta för både Apple TV och HomePods och om jag justerar volymen utan att låsa upp styr det den andra enheten, låser jag däremot upp telefonen och inte längre befinner mig på låsskärmen så styr knapparna telefonens volym istället.

1 gillning

Den där funktionen kommer nog att få hela vår familj att lämna Apples ekosystem en vacker dag. :crazy_face: Grymt irriterande att det inte går att slå av…

Det mest irriterande med det är att man tar över uppspelningen på en HomePod så jag har fått in musik på Apple Music som jag inte vill ha under Senast spelsde.

Om det vore så väl. Nej, telefonen är upplåst, jag sitter i köket och jag försökte höja ljudet för TikTok och min fru ropar från vardagsrummet för att jag tar över ljudet där

Jag känner till den inställningen. och i detta fall så gick det inte att ändra…

Känner däremot inte igen problemet med Apple TV. Har ni en eller flera profiler på Apple TV?

Har aldrig varit med om något liknande, men använder sällan telefonen som fjärrkontroll för AppleTV

Det är inte ens det att jag använder telefonen som fjärrkontroll. Det dyker upp på låsskärmen utan att jag gör något.

Så här i efterhand så inser jag att det var läge för en buggrapport…

Tror att jag har två av någon anledning. Ska kanske ta bort min frus profil. Finns ingen anledning till att ha den.

Ska kontrollera när jag kommer hem

Vi har profiler och vi har aldrig haft det där problemet.

1 gillning

Tror tyvärr Apple anser det vara en feature att alla i en familj ska kunna styra alla enheter i ett hem.

För er som inte förstår problemet: Det är inte själva fjärrkontrollen som slängs upp på låsskärmen utan ”spelkontrollen” som notis och på en telefon utan Always On träffar man den hela tiden när man väcker den ur vila.

Googlar man problemet finns det tusentals inlägg mest överallt och ingen har ännu hittat en lösning (vad jag lyckats se). Även här på Bubblan har det tidigare tagits upp utan lösning (bara enklare workarounds som fungerar för sessionen men inte beständigt).

Så jag har gett upp. :crazy_face:
Tyvärr.