iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma och övriga Apple-uppdateringar

Min favoritfunktion i iOS 17 är att appar i imessage nu kan gömmas helt. Hade helst velat ha bara knappen för foton istället för ”pluset” (som det var en gång i tiden)

Har stört mig på imessage-appar ända sen det kom. Hade helst velat stänga av den funktionen helt.

På andra plats är möjligheten att kunna dela airtags inom familjen! Äntligen!

Från sajten:
image

Apple har presenterat höstens iOS 17 och nu vet vi att uppdateringen kräver en iPhone XS eller nyare.

iOS 17 bjuder på flera nya spännande nyheter som StandBy-läget där telefonen visar klocka och widgets när den laddas i landskapsläge. Så om du har en iPhone XS, XS Max eller XR så kommer du fortfarande kunna använda det mesta som iOS 17 erbjuder. Men några av funktionerna kommer kräva en ännu nyare iPhone.

Gester som bjuder på AR-animationer i FaceTime-samtal kommer att kräva en iPhone 12 eller senare. iPhone 12 eller senare gäller även för vissa förbättringar i autocorrect. För hjälpmedels-funktionen där din iPhones kamera läser av text i din omgivning för stöd till dem med synfel krävs Pro-modellerna av iPhone 12, 13 och 14.

Via: The Verge

Man kan ju tycka att de borde kunna göra ett nattläge för Watch också :confused:

Konstigt om det krävs Magsafe laddare för det bara. Jag ser inte meningen med magsafe laddare, funkar ju snabbare med sladd.

Det finns redan:

1 gillning

Har det framgått än om det nya landskapsläget fungerar på alla telefoner eller om det är en iPhone med always on som krävs?

Nja, inte riktigt det jag efterfrågar.

” The display will switch off, until you touch the watch or tap the surface it’s sitting on.”

Du får lägga en vibrator i sängbordslådan.

Finns redan, men det går inte att sova med den igång :man_shrugging:t2:

1 gillning

Vitsen med magsafe på natten är att du inte behöver ladda snabbt, enkelt att starta laddningen. Trådlös laddning är överlägset.

Och att aset ligger still, fan innan MagSafe kom vet jag inte hur många gånger den har tappat kontakt under natten och man vaknar upp med 10% batteri. Aldrig hänt sedan MagSafe kom. Älskar det!

Skulle vara nice om det fanns ett MagSafe ställ i metall som gick att fälla ihop, att ha med sig när jag sover på hotell.
Apple verkar inte ha nått…

Varför krångla till det, känns prisvärt.

MagSafe laddningsställ, Avolare vikbart MagSafe laddare, MagSafe mobiltelefonhållare kompatibel med iPhone 12 12 Pro 12 mini 12 Pro Max - Grå https://amzn.eu/d/bdIQVzW

1 gillning

Återkom gärna med recension. Är nyfiken på om man kan ta bort telefonen utan att den rör på sig.

Nått liknande kunde de ju gjort men med ett carplay-läge.

2 gillningar

Skulle bli förvånad om stället som dom visar i reklamen inte visas upp när nästa iPhone debuterar. Det ser dock inte ut att vara ihopfällbart tyvärr.

Stället på Apples bild är Twelve south Forte och finns redan att köpa.

1 gillning

Detta finns ju.
https://www.apple.com/se/shop/product/HQ3F2Z/A/belkin-boost↑charge-pro-trådlöst-3-i-1-laddningsställ-med-magsafe

Yes, såg det. Fast sover med klockan så det blir alltid en plats över på stället på natten, är lite skrymmande oxå.
Plus att mina AirPods inte stöder trådlös laddning så det skulle bli ett dyrt ställ. :wink:

Trevligt när saker och ting redan finns.