iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Som Gurra skriver. Sömn är viktigt och jag har haft stora problem med att somna och inte vakna under natten för att bara rulla runt. Statistik från olika mojänger har fått mig att hitta tider när jag somnar bra och sover tillräckligt länge utan att vakna för mycket under natten.

Nu lägger jag mig samma tid var dag året runt och vaknar pigg ungefär 7t 15m senare +-30 minuter utan väckarklocka.

1 gillning

Bra fråga men jag får en morot att "tvinga" mig att försöka sova 6 timmar. Själva datat kring sömnen använder jag inte speciellt mycket. Det är att jag sover den mängd som jag försöker sova. Jag upplever att jag sover bättre på vardagarna i alla fall.

Verkar finnas publik uppdatering också.

2 gillningar

(Glöm inte att ta bort betaprofilen om ni vill hoppa av betan.)

Glömmer alltid bort hur det är varje år.
Man laddar ner denna sedan tar man bort sin betaprofil? :stuck_out_tongue:

Precis!

2 gillningar

Från sajten:
image

Apple skickade strax efter kvällens event ut det som de kallar för en RC-version av iOS 16.

RC står för Release Candidate och med det så menar man att det ska vara en så nära på färdig version av det nya operativsystemet som man kan komma, innan det är dags för buggfixar och mindre uppdateringar av huvudversionen.

Den färdiga, skarpa versionen av iOS 16 kommer att släppas till den stora massan den 12 september bara några dagar innan vi kan gå in i butik och lägga vantarna på iPhone 14 och 14 Pro modellerna. Med iOS 16 får vi en helt ny låsskärm som du kan sätta din personliga prägel på, genom att anpassa på helt nya sätt. Använd dina favoritbilder, välj bland olika typsnitt och ställ in en samling widgetar för att ha viktig information nära till hands.

Vår alldeles egna Mathias Severyd har i en video försökt sammanställa de nya funktionerna som han tycker bäst om med det nya operativsystemet.

1 gillning

Eller tar bort den innan du hämtar den så får du absolut minst risk för strul vid installation av den nya enheten nästa vecka.

1 gillning
2 gillningar

Ska inte skaffa en ny enhet :slight_smile:

1 gillning

Då så! Bara att fortsätta på beta-spåret då ju :wink:

1 gillning

Inte så spännande att köra beta oktober till maj :sweat_smile:

1 gillning

Försvinner inte uppdateringen om man tar bort profilen?

Japp, jag testade precis och den färdigladdade betan togs bort direkt.

ok, behåller nog profilen då :grinning_face_with_smiling_eyes:

Bara att ta bort profilen efter att uppdateringen har kommit. Efter att nya telefonen finns i handeln så brukar det komma en mindre uppdatering och då är man tillbaka på ”vanliga” spåret igen.

1 gillning

Precis, tar nog ett tag tills man lägger vantarna på en ny telefon ändå misstänker jag

Ja och mycket trevligare att ladda ner nu då servrarna är rejält belastade när uppdateringen finns publikt.

Äntligen svenska på HomePoden… med os16

5 gillningar