iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Sitter fortfarande på förra PB och undrar om någon har störningar med Overcast? SvD har två avsnitt i podden Politiken ute som inte ligger i Overcast.

Har inte märkt något

1 gillning

Kör beta av Overcast också.

1 gillning

Kollade andra spelare och det var samma där,.

6 gillningar

Någon som är en fena på att Googla som kan kolla om det är betaproblem med Evernote? Jag har googlat utan bra sökträffar.

Jag har haft svårt att byta till Anteckningar men i våras försvan ett viktigt högtidstal. Det var innan iOS-betan. Sedan beta har två saker försvunnit. Nu en ganska viktig sak. Skrev ett viktigt pm som försvann. Eller allt är borta och en felstavad rubrik och inget innehåll finns kvar. Rubriken rättade jag innan jag började skriva så det är en autosparad version från typ 30 sek.

Hittar fler som har problem med Evernote än som har problem med iOS-betan.

Menar du problem med Evernote även utan beta?

Ja, det är ingen app som jag skulle rekommendera någon att förlita sig på.

Förr var den stensäker. Men det senaste året har den blivit lite instabil och jag har nu förlorat två viktiga dokument. Blir att byta till Anteckningar. Undrar om man kan migrerar alla tusentals anteckningar jag har där?:thinking:

Gammal artikel (2018) men borde fungera i dag också:

1 gillning

:pray:

Är det bara jag som i macOS tappat funktionen att från Spotlight gå vidare med sökresultatet direkt i Finder? Som jag minns det har det i åratal funnits en länk till Finder längst ner i dialogrutan, men saknar denna i betan till Ventura. Fel hos mig, märklig ny feature eller bugg?

Den dyker upp om något av sökresultaten är en fil.

1 gillning

Korrekt när du säger det. Det blir så här med.

Men skulle vilja svära på att tidigare har jag lyckats få upp även mail på detta sätt, alltså i Finder. Men det får jag inte att funka nu (tror jag). Alltså, jag får träffar på några mailförslag direkt i Spotlight, men inte möjlighet att lista samtliga mail med träffresultatet via Finder.

(Börjar bli lite osäker på hur det var tidigare, men upplever Spotlight som att något försämrats i betan – kan bara inte sätta fingret på exakt vad.)

Sleep tracking verkar leverera i nya watchOS, ska bli spännande att testa!

Apple Watch : Scientific Sleep Test

Spännande och hoppas verkligen att Apple lyckats få till det bra.

Jag kör Autosleep och den ger definitivt en indikation men jag upplever också att den missar en hel del och tycker jag sovit dåligt när jag upplevde nattsömnen som god och känner mig utvilad, och tvärtom.

Har nog ställt denna frågan flertalet gånger innan men gör det igen - ni som mäter sömn med dylika produkter, vad gör ni av datan? Alltså, vilken nytta drar ni av det? Kan ni den på något sätt få er att förbättra er sömn?

1 gillning

Har också kört Autosleep och har samma upplevelse som dig.

Haha nä har barn så oavsett vad klockan säger och vilka justeringar man gör så förstår dom sömnen :grin:

Men att försöka lägga mig tidigare och försöka förlänga den totala sömnen är väl något jag försökt jobba på. Sen har statistik alltid skoj :grin:

1 gillning

Det är ju en oerhört relevant fråga generellt med insamlad data, vi har numera stora mängder data som vi ofta inte behöver eller kan dra slutsatser från.

När det gäller sömn är jag av den uppfattningen att den är extremt viktig för mitt välbefinnande och jag försöker ha god sömnhygien, iallafall om jag ska göra något krävande. Alltså försöker jag förstå vad som ger mig en god natts sömn. Vissa saker blir väldigt uppenbara, mycket alkohol ger klart sämre sömn t.ex. men det visste vi väl. Men sover jag sämre om jag äter sent, dricker kaffe, har motionerat etc.

Jag tänker att det funkar lite på samma sätt om en träningsklocka. Nå till den puls man vill, kolla återhämtning...

Men sen är det såklart som @vodebrink säger, statistik är alltid skoj...

2 gillningar