iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey och övriga Apple-uppdateringar

15.2.1 är ute nu.

Tankar ned nu…:+1:

Och med alla rykten som florerar så är det första som jag uppgraderar för beta min HomePod… :slight_smile:

Jag misstänker väl att det kommer att explodera här när svenska dyker upp - men det blev inte denna gång

Det kommer nog inte komma som beta ö.h.t den vägen utan det är en speciell profil som inte skickas ut via vanliga beta-programmet.

Sant, men hoppet :slight_smile:

Men… ingen som påpekar att det kom nya beta (releasekandidater) igår över hela bandet :slight_smile:
Jag hann iofs bara uppdatera klockan, telefonen och homepoden.

Och som jag skrev i HomePod mini tråden. Releasenoten för HomePod betan började med “support for new lang…” men slutade med att det gällde stöd för upp till sex användare på indisk engelska och italienska

Men första raden fick min puls att gå upp några slag.

Dags att uppdatera.

Ja in och uppdatera nu!

Min telefon blev lite varm av att uppdateras.
Fick ligga i kylskåpet några minuter.

What! Aldrig upplevt det där förutom när.man glömt den ute i solen på sommaren.

Den låg på Magsafe laddaren samtigt. Kanske bidrog lite till värmepåslaget. :man_shrugging:

Wohoo! Äntligen! Homepoden stödjer nu svenska. :partying_face::partying_face:

Driver du med mig?

Jag får inte min HomePod att uppdatera från senaste betaversionen

Intressant nog blir jag inte ens av med betaprofilen

Va? Hur? Beta testningen är ju inte klar :joy:

Skoja lite!:laughing::laughing:

Min Apple Watch blev rund av uppdateringen.

Från sajten:
image

Under kvällen släpptes versionerna iOS 15.3, iPadOS 15.3 och macOS Monterey 12.2 så nu är det dags att koppla i laddaren till dina prylar och uppdatera.

Under de senaste veckorna har det uppmärksammats att Safari kan läcka surfhistorik. Detta har nu åtgärdats i senaste uppdateringarna ios 15.3, iPadOS 15.3 och macOS Monterey 12.2 som innehåller ytterligare säkerhetsfixar och buggfixar. Utöver detta bjuds det inte på några nya funktioner utan vi får nog snällt sitta ned i båten fram tills WWDC går av stapeln i juni.

Så här uppdaterar du din iPhone & iPad:

• Se till att göra en backup innan du uppdaterar.
  • Öppna Inställningar från hemskärmen.
  • Tryck på Allmänt.
  • Tryck på Programuppdatering.
  • Tryck på Hämta och installera.
  • Skriv in din lösenkod och godkänn villkoren.

Så här uppdaterar du din Mac:

• Klicka på Apple-menyn ()
  • Klicka på Systeminställnignar
  • Sedan klickar du på Programuppdatering.
  • Klicka på Uppdatera nu och följ instruktionerna.

tvOS också!

Uppdaterade HomePod och nu lyser det rött på kontot fast jag är inloggad. Har loggat ut och in igen med samma resultat.

Är sannolikt kopplat till detta: Apple's iCloud Service Experiencing Outage | MacRumors Forums

Jag hade problem hela dagen med att min iPhone ville uppdatera mina Apple-ID inställningar.
Verkar dock (peppar peppar) löst sig för mig nu, men de kan säkert dröja lite innan allt lirar fullt ut.