iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey och övriga Apple-uppdateringar

Ska bli intressant att höra hur det funkar :slightly_smiling_face: Känns onödigt att betala för GSuite för en Mail som typ aldrig används , lägger hellre dom pengarna på mer icloud lagring

1 gillning

Vad tänkte du på då? Är det att dölja din e-postadress eller någon annan funktion som jag har missat?

Om det är ”göm min e-postadress” så tycker jag att den fungerar bra. Jag använder faktiskt den för bubblan :slight_smile:

Om du surfar till beta.icloud.com kan du ställa in upp till tre egna domäner att använda med iCloud för dig själv eller din familj. Förutsätter givetvis att du äger domänerna och kan peka om MX Records och så vidare enligt instruktion.

Jag avvaktar tills det inte är beta längre.

E-post adresser med din egna domän. :slight_smile:

PB ute nu med.

3 gillningar

Har börjat använda Focus nu sen det fungerar bättre i beta 7. Det vore bra om Outlook appen bara fick skicka notiser i focus Arbete. Fast det verkar inte gå att ställa in så… eller?

Tänker att jag bara vill få notiser från jobbet, när jag är på jobbet. En lösning skulle vara att skapa ett eget Focus där allt ingår utom just Outlook men det känns lite överdrivet.

Håller med. Jag skulle vilja ha möjlighet till en "forbidden" list parallellt med "tillåten" lista just pga det som du beskriver (i mitt fall, stoppa Teams och Outlook :slight_smile: )

1 gillning

Det går att ställa in i Outlook-appen vilka tider den ska skicka notiser. Jag har inga notiser på kvällar och helger.

2 gillningar

Jobbar på järnvägen, jobbar alltså närsomhelst på dygnet så där faller den funktionen bort.
Annars var det en smidig lösning, möjligt lite krångligt när man jobbar över eller har flex

1 gillning

Nya E-posten fungerar felfritt hittills. Skönt med push.

Jag fattar inte… vad är det som blir bättre än innan?

Jag förstår inte hur Apple tänker när man kan välja anpassade sidor till olika Focus.

Vissa appar som tex Spotify vill man ju använda både hemma och på jobbet. Varje app har ju bara en ikon och då kan den ju inte vara på två sidor samtidigt.

En ny tjänst Apple erbjuder.

. iCloud+'s New Custom Email Domain Feature Now Available in Beta - MacRumors

1 gillning

Rekommenderar inte att lägga in någon av sina primära domäner där ännu utifrån kommentarerna i MacRumors forum. Verkar vara allehanda problem med att både skicka och ta emot mejl.

1 gillning

Jag hade för mig att vi skulle kunna dubblera apparna så att du kan ha flera instanser av din app

Men nu lyckas jag inte. Vet att jag har gjort det en gång men kommer inte ihåg hur

Det är bara att dra appen från appbiblioteket så går det att lägga till den på ytterligare en hemskärm.

2 gillningar

A,ha! Grymt, tack! :smiley:

1 gillning

Så var det!

Hur man använder drag and drop för att förvirra. Jag försökte lägga till den från appbiblioteket utan att lyckas

Jag får inte in PB 7 på min iPad, den står bara och snurrar på Verifierar uppdateringen. Är jag ensam om detta?

Min installerade sen när jag skulle låsa upp iPaden så stod den bara och snurrade.

Har en iPad Pro 11 2018