iOS 13.1 Beta fungerar på nya iPhone 11/Pro/Pro Max

Döm om min förvåning imorse när jag startade min Pro Max. Startade den som ny telefon, laddade hem betaprofilen (developer) och uppdaterade telefonen till 13.1 Beta 4. Raderade telefonen och återställde från min 13.1-kopia i iCloud. Sjukt att det fungerade, om än några nervösa minuter då allt installerades! :slight_smile:

1 gillning

Skulle väl varit mer förvånande om det inte fungerade. Varför skulle inte nyaste hårdvaran ha stöd för nyaste mjukvaran? De måste ju ha testat iOS 13 på iPhone 11 internt under hela utvecklingstiden.

Men jag förstår din lättnad! :slight_smile: Tråkigt om du blivit sittande med en sprillans ny telefon där du inte kunde installera din backup gjord på betaversion.

1 gillning

När jag köpte X så tog det några dagar innan betaprofilen fanns tillgänglig till den så där var jag tvungen att vänta några dagar. Och nu har ju Apple “strulat” till det lite med att ha en 13.1 tillgänglig parallellt med 13 så var väl mest det som oroade också. :slight_smile:

Det kan kosta att ligga på (beta)topp!

1 gillning

Klart de funkar! :sunglasses:

1 gillning

Det hsr du fasen rätt i! Minns den ångesten!

2 gillningar

Haha inte så klart ändå, X:en fick jag lov att vänta på. :stuck_out_tongue:

1 gillning

Haha men tror du. Alla mardrömsscenarion med brickad telefon dök upp under tiden kan jag lova! :joy:

1 gillning