IONIQ 5 och KIA EV6

Check! Jag väntar på pris från Tesla nu men har läst att de generellt ger rätt dåligt så tänkte börja ringa Carla och alla andra snart för att se vad de kan betala. Jag orkar verkligen inte med Blocket och andra kanaler med bilen.

Samma här. Jag kollade med dessa förmedlingsfirmor tidigt i våras och då fick jag lite mer än vad jag trodde. Ska dra igång processen idag.

1 gillning

Sålde min Ioniq 5 till Carla i slutet av juli och det gick enkelt och gick smidigt. De betalade mest för min bil, men det varierar säkert lite med märke.

2 gillningar

Lätt värt ett knippe tusenlappar att slippa jiddra med däcksparkare.

2 gillningar

Det är det verkligen!

1 gillning

Jag har en gammal Toyota Corolla som jag tänkte sälja. Har lite ångest över att lägga ut den på Blocket så kollade med Vi köper din bil. De erbjöd 956 :- för den så får nog bli Blocket ändå. :weary_face:

3 gillningar

Trodde inte de köpte så billiga bilar. Hoppas att du får en bra kebabvagn i byte. :joy:

Då var den nya pärlan hemma. Kungen är död, kungen.

19 gillningar

Dom är coola. Invändigt hur ser den ut där?

Skönt att inte åka omkring i en tvålkopp längre. :smiley:

Återkommer.

Hehe, helt korrekt. Dessutom lite tystare och mjukare. Jag åker väldigt ofta en speciell väg f de är det är 40 och mycketvtung trafik så asfalten är ofta lite småknölig. Sätter farthållaren på 46. Med denna bil tror man att man håller 35 då allt är så tyst och vibrationsfritt jämfört med Teslan.

Samtidigt har jag inte stört mig på Teslan förrän jag provkörde en IONIQ 5 och insåg skillnaden. Sedan ska väl sägas att Teslan slår ju den här på andra områden.

3 gillningar

Välkommen till e-gmp-klubben. :smiling_face_with_sunglasses:

2 gillningar

:man_raising_hand:
Tackar tackar!

Första intrycken av i5 börjar sätta sig. Det mesta riktigt bra, men några saker känns skumma eller så har jag ännu inte lärt mig eller vant mig.

Några frågor om sådant som jag stör mig på:

- Röstassistans. När jag trycker på knappen så verkar jag komma till Siri via CarPlay och hon är ju tyvärr svagbegåvad och kan dessutom inte sköta den inbyggda navigeringen. Hur får man till det?

- Finns det svenskt tangentbord till navigeringen? Sjukt osmidigt att skriva in adresser manuellt utan åäö.

- Jag har teknikpaketet som innebär att man har digital nyckel i telefonen. Kan den inte låsa bilen? Om den inte kan låsa bilen hamnar man i ett moment som går emot allt vad en lat man förväntas göra – om man går ur bilen, stänger dörren, öppnar bagageluckan och sedan stänger den och sedan ska låsa bilen – hur gör man det? Nu får jag stänga bagageluckan, gå fram till framdörren och trycka på fyrkanten på handtaget och sedan gå tillbaka. Det är inte värdigt en man i sina bästa år…

1 gillning

Brukar funka utmärkt att skriva in adresserna utan åäö. Ett tips som många inte känner till – och som funkar på alla naviatorer – är att skriva gatunumret först för autocomplete.

T ex "18 ostra torggatan" blir alltså "Östra torggatan 18".

5 gillningar

Bilen kan tyvärr inte låsas automatiskt när man går iväg med telefonen. I alla fall inte min EV6 och jag antar att det är samma på din.

Jag låser på handtaget eller med Apple Watch.

Hur får du fram styrningen snabbt på AW? Laddade ned appen nu.

Ligger som ett kort i Wallet.

Strålande, la till den i AW-plånbok. :+1:

Kanske går att koppla till actionknappen på telefonen? (IPhone)

1 gillning