Instegsskydd

Finns en uppsjö av instegsskydd/folie för att skydda insteget i bilen. Såg att sonen repat vårt insteg så tänkte skydda det.
Någon tips på sådant?

Har använt sån här några gånger. Funkar bra.

@Peterboxy som är i foliebranschen kanske har bra tips.

1 gillning

Inte använt just den men vi har monterat en del skyddsfilm vid insteg, bagageluckor och som skydd mot däcksprut.
Ju tjockare det är ju bättre skyddar det men blir svårare att montera om det inte är plana ytor.

3 gillningar

Köpte ett i metall från SC Sryling till min bil. Funkar kanon. Hunden hoppar in och ur bagaget dagligen, så det var nödvändigt :smiley:


Jag köpte ocks en rulle på amazon, fungerar riktigt bra.

Mätte, klippte till rundade kanter och sen tog av skyddsfilmen på baksidan och applicerade försiktigt från ena till andra sidan.

3 gillningar

Jag köpte nyling skyddsfilm på biltema för cykeln, men insåg att den inte var matt så kanske kan göra något liknande ovan. Även om barnen inte kommer få hoppa in själva på många år framöver, i alla fall när jag är med! :smiley:

1 gillning

Kian har så här.
Nu har grabben lärt sig att trampa där

1 gillning

Var köpte du?

Inte köpt något än

Aha, jag trodde det där var det du köpte..:sweat_smile:

1 gillning

Räcker inte det som finns? Eller är du rädd att det ska bli repigt och fult?

1 gillning

Du har ju redan ett instegsskydd? Plasten är väl bara att byta om den blir för repig och ful.

1 gillning

Om man kollar ”söderut” på bilden, där det inte är plast har grabben lyckats repa lacken lite lätt. Men flyttade fram sätet så nu sätter han alltid foten på plasten

1 gillning

Håller med, för lite skydd. Det är för mycket lack/plåt runt, vid insteg/dörr på bilar. Där bör tillverkarna tänka om. En liten fånig list som har bilmärkets logo på. Så om man inte är liten och lätt som en rumpnisse eller går barfota som en hobbit så är i princip alla "instegsskydd" som sitter original totalt värdelösa.

Men billackarna ska väl ha något att göra också...

1 gillning