Installera tvättmaskin?

Tröttnade på att tvätta i den gemensamma tvättstugan i källaren och slog till på en tvättmaskin.

Hade tänkt koppla in vattnet från badkarspipen som satt på blandaren i duschen från början, men i ett förråd som är alldeles för välfyllt är det helt omöjligt att hitta den (om den ens finns kvar..).

Har bubblan något bra tips på hur man kan koppla på den på befintlig blandare? Vill helst inte kapa/klippa i ledningarna fram till blandaren.

Har tittat på snabbkopplingar, skulle det kunna fungera?

Tacksam för all input! :blush:

Jag är absolut ingen rörmokare. Men en snabbkoppling borde ju fungera. Frågan är väl mer om det finns någon sådan som passar blandaren?

1 gillning

Ja, det gör det. Jag kikade lite snabbt på det när jag hämtade tvättmaskinen och de hade såna hemma! :+1:t3:

Körde med snabbkoppling till en bänkdiskmaskin typ (https://www.k-rauta.se/produkt/snabbkoppling-prof-r20-ut-kopplingshus/6405422890477?gclid=Cj0KCQjw1ouKBhC5ARIsAHXNMI_G2kLyLAyegcW7QnFhS3fmY9HTctBzv-puSYFiWCKf6xScucS2hiwaAns4EALw_wcB) funkade bra, glömd dock stänga av den under en 3 måndars tjänsteresa, Men den höll tätt :slight_smile:

//Daniel

1 gillning

Precis nåt liknande som jag tittat på, borde ju fungera till en tvättmaskin med?

Kör du snabbkoppling så sätt dit en Ballofix innan så du kan stänga av om du behöver. Fast montage är att föredra. Jag brukar såga av kallvattenledningen och sätta dit en T koppling & Ballofix.

3 gillningar

Ballofix sitter där redan! Ja, det är ju det bästa men vill helst undvika det :grimacing:

Det är bra med Ballofix vid snabbkopplingar som kan läcka, visserligen ingen större fara om det är i duschutrymmet.

1 gillning

Ååhh du är en riktig man som vet hur man ska göra :heart:

1 gillning

Man vill ju undvika felkällor så gott det går.

1 gillning

@Marcus_Attefors (Markus) får inte vara med?

Nix han är tvättmaskinsreparatörernas största skräck, Sollentunas Åsa Nisse. :joy::joy::joy:

1 gillning