Instagram firar 10 år med påskägg

Det finns bara en längst till vänster. Kallas “Today View”.

Till vänster om vad? hittar inte på min iPhone.

:exploding_head:

2 gillningar

Nu har jag fått lite mer som jag vill. :slightly_smiling_face: Hur ser era hemskärmar ut?

Fast det där är inte din hemskärm…

3 gillningar

Det där är Idag vyn/ today View och inte hemskärmen. I iOS 14 kan du lägga Widgetar även på hemskärmarna. Det är alla skärmar till höger om den du postade (förutom app biblioteket som ligger längst till höger).

1 gillning

Stället du har under MBP, är det samma som Stands & Mounts | Desk har till iPads mm. eller specifikt för just MBP/bärbara?

Man kan med andra ord justera i vilken vinkel man vill?!

(hmm verkar inte gå att länk till insta…)

skärmdump

Hemskärmarna är där du har apparna.

Precis, jag skrev fel. Den heter “vyn idag” kom jag på. Det är i alla fall den skärmen som jag helst vill ha alla appar som jag använder mest att komma åt.

Är det inte krångligt att behöva gå längt till vänster varje gång för att öppna appar mm?
Det finns en widget som heter Siri suggestions/förslag som visar de appar man använder mest/troligen vill använda där och då. Det är samma som man ser när man sveper ner för att få upp söken.

Har överstigit kvota på 20% av alla svar.

Jag har satt fast siri förslag-rutan i “vyn idag” så att man inte behöver dra nedåt för att komma åt via “vyn idag” eller från någon annanstans. Upplever att det går fortare att svepa mot “vyn idag” än att möblera om på hemskärmen.