Instagram firar 10 år med påskägg

är det på en iPhone det är sorterat på det viset? Widget sidan?

Du får ta och följa mig nu :speak_no_evil:

Glömde det, men nu så! :smiley: Det va det de kostade alltså! :smiley:

1 gillning

Vilket tänkte du på?.. Det är mina widgets på hemskärmen på bilden och det är på en iPhone som sagt :slight_smile:

Får inte samma rutor på min. Jag går in på ändra och dom finns inte alla att välja. Hur lägger man t ex in dessa 4 st /facebook och dylika?

Uppdaterat till iOS 14? Det översta är en widget, de 4 ikonerna är appar och det till höger är också en widget. Bara att lägga till :+1:t2:

Ja, beror ju på hur du placerar widgets och vilken storlek du väljer på den. Som drew skrev så är det en fullbredds-widget sen en fyrkantig till höger. Sen är det bara 4 vanliga ikoner till vänster. Inte svårt att få till :slight_smile:

1 gillning

Har du använt en app? pga…
Dessa vill jag gärna ha som widgetar i stället för via sök ( om man klickar på sök så dyker dom upp som “siri-förslag”) : instagram, omni, anteckningar, svtnyheter, mail.
Men dom finns inte att välja i min lista ändra/anpassa. Enbart svtnyheter finns i widgetar- listan.

Nej, använder mig bara widgetar som finns inbyggt. Anteckningar vet jag finns men har inte full koll på alla andra. Jag har bara batteri och väder synliga. Även en trave med Siri-förslag, anteckningar och något mer.

Sen gillar jag att man kan lägga in Siri-förslag för appar i fullbredd - då visas det inte som någon widget utan det är hela tiden de 8 senaste och mest använda apparna som visas - så det ändras hela tiden. Men riktigt mysigt för att slippa söka upp apparna man ofta använder.

Avvaktar du lite så lär mycket fler funktioner komma! :slight_smile:

Har du uppgraderat till iOS 14?
Vad jag vet så finns inte SVT nyheter som widget i det nya widgetsystemet.
Däremot så finns Anteckningar.

jag har 14.0.1. Har inte anteckningar men däremot SVTnyheter. Resten av widgetar har jag inte någon nytta av för direkt användning. Man undrar alltså hur det kan vara så olika från ena till andra?
DennisKlarin har bl a facebook, instagram, bilder och messenger. Inte finns dom på min lista bland widgetar.

Det som kan vara är att man släpper funktioner till alla samtidigt. De som du nämner att Dennis har är inte Widgets utan vanliga app-ikoner. På instagram har han bytt ikon via deras påskägg.
SVT har jag kvar från tidigare på iPad men jag kan inte lägga till den på iPhone.
Bilder finns som Widget om man vill men inte instagram. Om facebook och Messenger har Widgetar vet jag inte.
Du kan blanda appar och widgetar på hemskärmen.

Såg nu att man kan lägga till de gamla widgeterna från t.ex. SVT på Idag-vyn genom att trycka på Edit längst ner på vyn. Det hade jag helt missat att man kan göra. Trodde det bara fanns den nya typen av Widgets.

De nya widgeterna som du kan lägga på hemskärmen eller på idag-vyn kommer lägger man till genom att redigera hemskärmen och trycka på pluset längst upp till vänster på skärmen. Bland de nya Widgeterna finns bilder och Anteckningar mfl.

Tack för hjälpen! har lagt in dom nu. Dock blir det en stor fyrkant. Kan man inte ändra till en liten?

Det finns ju två sorters widgets. Dom nya som går att få i olika storlekar och som även kan placeras på hemskärmarna. Och så finns det dom gamla som är en storlek och bara går att ha på skärmen längst till vänster.

Nej. "Stor fyrkant" är den minsta.

De nya widgetarna kommer i tre storlekar: Liten (en kvadrat som tar upp samma utrymme som 2x2 appikoner), mellan (en bred rektangel som tar upp utrymmet för 2x4 appikoner) och stor (en kvadrat som tar upp samma utrymme som 4x4 appikoner).

Tog 3 sekunders googling https://macworld.idg.se/2.1038/1.739782/ios-14-widgetar

Jag trodde att de gamla hade försvunnit helt i och med iOS 14. Inte helt logiskt att man lägger till de nya via (+) högst upp på skärmen och de gamla via Edit-knappen längst ner på sidan.

Det är lite rörigt och inte helt genomtänkt. Dom gamla är dessutom smartare.

vilken skärm längs till vänster menar du?

vad menar du med smartare?