Inget Rensa upp (Clean Up) i Bilder i Sverige

Jag har en iPhone 16pro och iOS 18.1.1 men har trots det INTE clean up verktyget i bilder. Vad är som gör att det saknas hos mig?

Du är i EU och får vänta till i vår någon gång.

Hade jag vetat det hade jag inte köpt den nu. Varför pressar man så jäkla hårt med Ai men glömmer säga att ni dumma erupeer får gott vänta 6-8månader för att kunna använda den enda stora grejen på nya iPhone 16. Kunde ju lika gärna haft min 15 PRO ett tag till.
Spontant känns det som att jag skulle kunna återlämna telefonen trots att jag använt den. Den kan ju inte utföra den den marknadsförs kunna utföra.

Den marknadsförs väl inte i Sverige med att den klarar Ai? Sen klarar den väl det fast inte här? Så jag killgissar på att den blir svår att returnera av den anledningen.

Flera tunga YouTubers har kritiserat Apple för just det, att Apple marknadsför sin AI hårt nu fast den inte är klar ännu, inte ens i USA.

1 gillning

de e därför ja hoppar i år , när allt har kommit så e de ju snart dax för .. 17 :boom:

3 gillningar

Apple ligger så långt efter så de behöver skruva på utrullning för att kränga nya lurar. Här nyhet på Svenska som om man inte läser det finstilta absolut nederst kan missuppfattas att det redan finns på svenska

Ja, precis. Att köpa en iPhone 16 idag, då känns som man bara får halva telefonen. Det är lite udda att sälja en produkt som inte är klar, då får man ha ett starkt varumärke.

Känner redan ett riktig köp sug för iPhone 17!

1 gillning

15 pro kommer ju ha clean up också när det släpps i EU.

Jag har 16 Pro Max och de nya AI tjänsterna som släppts än så länge. (Bor inte i EU)

Är inte mycket att hänga i julgranen som det är just nu... Allt är i beta. Det kommer ta år innan det är riktigt använtbart, framförallt på svenska.

Här fungerande clean up rätt "bra" dock.

2 gillningar

precis !! aa längtan är rätt stor , hoppas på nytt utseende oxå :boom:

1 gillning

Jaa, tunnare och utan portar vore nice. Sim kortet lär väl rycka fast USB porten blir nog kvar ett tag till.

Apple´s Ai är i Beta

Nja, inte hela väl? Apple lär utveckla sin Ai under överskådlig tid så en del kommer alltid att ligga i Beta.

I så fall skulle Siri också vara beta fortfarande.

Tydligen så kunde man ändra region och grejer och få det att fungera. Men då jag har både Apple TV plus och extra storage på iCloud kan jag inte byta region.