Inget gratisinternet för SAS Plus-resenärer längre

SAS har tagit bort gratis internet i planen för SAS Plus-biljetter. Nu är det endast gratis för Guld och Diamant-medlemmar.

Plus-produkten är ju redan snålt tilltagen med trånga lounger med fattig mat och ett mycket skralt utbud av mat/dryck.

Kan inte Lufthansa bara köpa upp SAS och göra Kastrup till deras nordligaste hubb?

1 gillning

Det finns en... "jag måste vara i loungen" ...tänk hos väldigt många. Väldigt ofta hittar man bättre stolar och väldigt mycket bättre mat utanför loungen

1 gillning

Ja, jag har rest väldigt mycket i mitt liv och aldrig riktigt förstått charmen med lounge-access om den inte är riktigt bra. Då betalar jag hellre för min mat och vin i en lugnare restaurang eller bar.

Under ganska många år var VinoVolo på EWR's terminal C mitt stamhak (så till den grad att en del av dom som jobbade kände igen mig. Sköna fåtöljer, gott vin och en utmärkt charcuterie-bricka.

2 gillningar

Är inte flyg loungen lite som American Express var tidigare, mer status än verkstad? Idag är det väl inget man är intresserad att betala extra för. Sist vi var i en flyg lounge var det ett jävla härj på ungarna till en barnfamilj, inte direkt avkopplande.

1 gillning

Jag håller på ett sätt med om att det är bättre att hitta en lugn och trevlig restaurang/pub. Men de blir ju allt förr på flygplatser.

Det är väl framförallt något ställe att sitta och jobba och ta det lite lugnt som jag är ute efter.

Tycker det generellt är mer folk i loungen än delar av terminalen.

Flög med Lufthansa för ett par veckor sen, de tar ju numera betalt för kaffet så kan inte säga att jag är impad. Vatten var de generösa nog att bjuda på fortfarande.

1 gillning