För många fotbollssupportrar världen över hör en kall öl och fotboll ihop, men under fotbolls-VM i Saudiarabien kommer detta att vara ett minne blott.
I en intervju med LBC uppgav prins Khalid bin Bandar Al Saud att alkohol inte kommer att säljas någonstans under turneringen – inte ens på hotell. I Saudiarabien är det olagligt att importera, sälja, konsumera eller inneha alkohol.
Under fotbolls-VM i Qatar kunde fans köpa alkohol i så kallade fan-zoner vid arenorna, men något liknande kommer alltså inte att erbjudas under VM i Saudiarabien 2034.
Alla har sin egen kultur. Vi är glada att kunna ta emot människor inom ramen för vår kultur, men vi vill inte ändra vår kultur för någon annan.
Qatar hade särskilda zoner där man fick dricka öl(alkohol. T.ex. var många hotell där supportrar bodde en sådan zon. Men även andra områden hade sådana zoner.
Nu kanske jag själv inte bryr mig så mycket om alkoholförsäljning men det finns massa andra anledningar till att fotbolls-VM inte ska läggas i dessa ökenländer.
Man kan ju iaf drömma om att många kommer bojkotta det.
Jag har aldrig förstått tjusningen med att dricka öl när man kollar på fotboll. Ändå tar jag mig en öl då och då här hemma till en match och likaså om man går ut på en Pub för att se en match. Men det är ändå så att det blir lite fel. Man behöver inte dricka så mycket för att koncentrationen och skärpan ska försämras och det är ju ändå matchen man vill ska stå i fokus.