Indycar 2023

Blev ju ett riktigt bra race och inte så kaotiskt som befarat. Tuffa fajter och jättekul att Felix höll ihop det, han visste vad han ville och vek inte ner sig en tum igår.

Mackan hade ju uppenbarligen inte en tillräckligt bra bil men lyckas ändå hålla sig topp-10. Det är så man vinner mästerskap i Indycar. Men det är många med goda chanser, Palou, Power, Dixon...

2 gillningar

Bra race, riktigt kul för Felix. Sen vill jag nog citera mig själv i tidigare inlägg att Pato kör osmart, jag tycker inte han har känslan när det drar ihop sig till de avgörande situationerna.

Jag gillar Pato men han är lite 'omogen' i sin körning. Man måste ha killer instinct och go-for-the-gap i motorsport men man vinner inga mästerskap genom att krascha.

Linus Lundqvist kan vara på väg in i Ed Carpenter Racing-teamet.

Linus testkör för teamet imorgon.

1 gillning

Håller tummarna för att Linus blir aktuell för ECR, det är han värd.

1 gillning

Hoppas verkligen Linus tar en plats framöver. Det finns ju en del förare som nu har en sits men som man undrar om teamen verkligen tänkt rätt. Men även Indycar har ju politik och ekonomi som påverkar....

Borde det inte finnas möjligheter för Dino Beganovic att ta en Indycar styrning också? Han känns ju lite som en yngre variant av Felix.

Hans väg går till F1.

1 gillning

Rädd att det blir något blåbärsteam isåfall. Känns som att det är betydligt lättare att göra karriär i Indycar om man är en bra racer.

Varför inte göra som
Marcus, börja styra blåbär i F1 för att sen gå till Indy

Han är ju i Ferrari så kan säkert bli något bra, lång väg att vandra och massor med pengar. Annars finns ju indycar.

Dino har väl än så länge en ljus framtid inom Ferrari och jag uppfattar det som om dom ser honom som en av sina potentiella stjärnförare för framtiden. Ferrari har ju dessutom inget intresse av Indycar, hade det varit Mclaren hade det ju varit lite annorlunda.

Ingen Linus hos ECR:

Trist för Linus, men han får fler chanser. Förstår att ECR vill ha Hunter-Reays erfarenhet.

Fasen också, hade fått för mig att Road America var denna helg. Men denna helg verkar det ju vara total motorsporttorka. Ska man behöva hålla till godo med sportboll? Alltså CL finalen.

Nä, så lågt ska va inte sjunka

2 gillningar

Såg att det iallafall är lite MotoGP i helgen att kolla på. Men finns det någon Drive to survive liknande serie för Indy månne?

Ja, Road to Indy finns att se.

1 gillning

Är inte Le Mans 24-timmars nu i helgen? Eller det kanske inte visas på någon svensk kanal?

Stämmer, på Eurosport tror jag. Brukar också sändas på Youtube.