Indycar 2023

kan gå !! men de blir tufft , svettigt hör hemma nu , haha

Blir väl bara ett grönt varv?

Attans :slightly_smiling_face:

sicke tryck i omkörningen newgarden :clap:t2::clap:t2:

Även fast det bara blev en P2 så tycker jag detta var Mackans bästa race. Han hade inte kunnat göra något annorlunda, perfekta omstarter, perfekta depåstopp, perfekt race pace etc. Grymt kul race överlag, tråkigt dock att Felix inte klarade sig till målflagg.

2 gillningar

Var otroligt nära, fantastiskt kört av Marcus!

1 gillning

Indycar upphör aldrig att förvåna. Det är verkligen spännande varenda varv, o det händer alltid massa grejer varje race. Inga DR'S tåg o inget team som är överlägset de andra, alla har verkligen chansen att ta sig upp till topp 3 oavsett om de halkar tillbaka till sista plats.

1 gillning

För er som bara kollar F1 vanligtvis, så här spännande är det alltid i IndyCar (nästan). Hade inte Felix kraschat så tror jag han hade haft riktigt bra chans på segern. Men kul för Marcus att visa att han är med igen även om det inte höll hela vägen.
Jag har alltid haft svårt för Pato, han kör osmart och skyller alltid på andra. Okej Marcus lämnade inte mycket plats men varför trodde han att han skulle göra det, man kan inte stoppa in nosen och sen bara hoppas att det löser sig.

1 gillning

För att Pato är en dålig förlorare helt enkelt. Precis som HAM varit tidigare säsonger i F1, alltid är det "någon annans fel" om saker inte går vägen. Trist med såna förare.

2 gillningar

Grymt spännande och fantastiskt bra kört av båda svenskarna, såklart framför allt Mackan. Han stärkte helt klart sina aktier för att få en riktig betald styrning nästa säsong.

1 gillning

Hörde något om att han inte har kontrakt nästa år? Tror det va Zac som va lite spydig mot Ganassi att dom inte hade finansiella styrkan att signa en 500 vinnare

Stämmer, han är jagad från alla håll så Chip får öppna plånboken om han vill ha kvar honom. :slight_smile:

1 gillning

Känns inte som någon tvekan om att han får ett kontrakt nästa säsong, utan klausuler om att han tar med sig sponsorer etc. Frågan är nog bara om Chip är villig att öppna plånboken. Det bästa är väl om Palou går till Mclaren och Mackan tar över nummer 10-bilen, men tyvärr sker det väl antagligen på bekostnad av Felix.

1 gillning

Jag är övertygad om att både Marcus och Felix får en bra sits till nästa år. Felix hade nog lite tur att han blev kvar ett år till, gissar pga av strulet med Alex inför det här året. Men nu har han nog bevisat en hel del redan den här säsongen så aktierna borde ha gått upp. Jag hoppas att Marcus stannar kvar även om Mclaren skulle vara villiga att betala bättre. Zak är ju helt galen på att skriva kontrakt med alla förare han kommer över, känns ostabilt.

Jag är orolig för Felix och tror att resten av säsongen är avgörande för honom. Att han är snabb är det ingen tvekan om men han måste få ihop det över en hel helg, och det kräver en aning flyt också.

Skulle faktiskt inte vara förvånad om han får ta ett år i Formula E med Mclaren, som det ju redan inför denna säsong.

Skulle bli förvånad om han har en Indycar-styrning nästa år. Tyvärr, han håller inte ihop helgerna.

1 gillning
1 gillning

Kul med Mackan till Fast 6 även om det bara blev sexa. För honom är det ju ett riktigt bra kvalresultat och upplagd för ytterligare en top 5-placering imorrn.

Men nya banan verkar stökig och alla tror att det kommer bli massor av gulflagg och säkert kommer det handla om att inte bli indragen i något.

1 gillning

Kul att Felix lyckades i ett race att komma på pallen med tuff körning mot Rossi på slutet.
Ännu en topp 10-placering av Marcus och behåller andraplatsen i mästerskapet, bilen var inte tunad för detta race helt klart och åt alldeles för mycket däck.

Nästa race blir på underbara Road America om två veckor. :slight_smile:

1 gillning

Riktigt härliga omkörningar från Felix igår. Mackan gjorde vad han kunde i en väldigt otrimmad bil igår. Snyggt att han kunde hålla sig inom topp 10 och behålla sin andraplats i mästerskapet. Börjar dock bli lite orolig för att Pato snart kommer göra någon kemikaze manöver på Mackan, känns inte som han kan släppa incidenten på Indy500. Dock är jag imponerad över Rossi, även fast han uppenbarligen var ruggigt sur på Felix, så sa han att de skulle prata om detta internt, på så vis ingen offentlig pajkastning, väldigt proffessionelt agerat.