Indycar 2023

En tidig krasch mellan Palou och Veekay hade ju varit fint, givet att Felix klarade sig. Sedan får gärna Sato göra en kemikaze på Rossi så att Mackan får Fri bana framåt :blush:

2 gillningar

Hmm detta var ju en smula intressant :thinking:

Imorgon kl15 är det dags att justera in förgasarna.

https://www.indycarlive.com/livestream/s-indy-500-final-practice-lvojmk

Idag är det ju torsdag :blush:

Precis och imorgon är Carb Day. :slight_smile:

1 gillning

Vilken helg ändå, först Hockey VM finaler, sedan Indy500 och sedan Monaco GP. Kommer inte slita mig från TVn på hela helgen :sweat_smile:

1 gillning

det blir körigt!

"Kör"-igt :laughing:

Taggad på Monaco men tycker alltid jag blir lite besviken... Så klassisk bana med så tråkig racing, får hoppas att Alonso hittar på något som gör det intressant. Var det inte i Monaco han gjorde världens längst DRS train? :slight_smile:

Edit, jo det var det. Haha, alltså den här bilden :laughing:

image

Kvalet är kul iallafall.

1 gillning

Följer inte IndyCar men har både Mackan och Felix en bil som i terorin är tillräckligt bra för att vinna?

Ja. Du borde följa det. :smirk:
Framförallt om du vill se bra racing.

1 gillning

Som @katho säger, du borde verkligen kolla på Indy om du vill se bra racing. Det är mycket mer wheel to wheel racing i Indy. Jag gillar att de även får racea ut från depån, så tillochmed depåstoppen blir spännande.

1 gillning

Det tog mig ett litet tag att komma in i och uppskatta IndyCar men nu kan jag tycka att det snarast är mer intressant än Formel 1. Eftersom det är en enhetsklass har ju i princip alla i fältet chans att vinna (det är väl inte riktigt sant men två tredjedelar av fältet absolut). Att dom dessutom kör på racingbanor, stadsbanor och ovaler gör det ännu viktigare att vara jämn över säsongen. Det är tuffare racing än F1 och utan däckvärmare och med tankning blir depåstopp och strategier viktigare och mer varierade.

Vad gäller Mackan och Felix så sitter dom båda i toppstall och startar från bra positioner så dom har tveklöst chansen på söndag.

1 gillning

Låter ju lite lockande! :slight_smile:

1 gillning

Ja, ge det en chans några race. Indy 500 är kanske inte den bästa introduktionen eftersom det är 200 varv på en oval men det kommer ju andra, mer F1-lika race.

Det enda som stör mig är att tv-produktionen är så oerhört mycket sämre än F1. Enligt amerikansk modell är det baserat på pengar så inte alla bilar har kameror, man verkar ibland ha extra långa gulflaggor för att få in lite extra reklam etc. Dessutom är appen för live-tidtagning sunkig och kraschbenägen.

1 gillning

På tal om TV sändningarna, åtminstone Viaplay så känns Janne lite som han inte riktigt har så bra koll på IndyCar. Håller även med att själva produktionen håller betydligt lägre klass än F1 tråkigt nog. Dock har de mycket mäktigare Fly Overs med stridsflygplan och sådant. Och racingen är självklart mer spännande än F1 :smiley:

Så är det absolut. Gillar Janne väldigt mycket som F1-kommentator men han är inte riktigt up to speed ( :stuck_out_tongue_winking_eye:) med IndyCar på samma sätt. NBC har massor med bra folk men vilka fajter som följs och timing-and-scoring är fortfarande tveksamt.

"Spektaklet" är såklart mer amerikanskt än F1 men till viss del är det också en del av tv-produktionen, på plats i t.ex. Monza är det alltid fly-overs och massor med mer spektakulära grejer än vad som visas på tv.

Men nu har ni iaf Janne en indycar pod, gamla viaplay F1 podcast handlar mer om hur mycket bättre indycar är än F1

Det kanske är mer Mackans förtjänst än Jannes...

Säkert, dom gav mycket av poddens innehåll för att få med Marcus.

1 gillning