Indycar 2023

Ser onekligen bra ut för Mackan och hela CGR än så länge.

1 gillning

Bara det svåraste loppet på jorden som ska genomföras också. :smirk:

Helt sant och egentligen säger ju inte träning eller ens kval så väldigt mycket om utgången av loppet. På 200 varv kan allt hända... Men måste ändå vara skönt att förberedelserna går enligt plan och det ser ju ut väldigt mycket som förra året för CGR och Mackan och även om det inte hade blivit en vinst då låg dom ju med i toppen hela tiden.

1 gillning

Bra kvalträning idag.

1 gillning

Dragningen för kvalordning.

Felix åtta och Marcus nia när första kvaldagen närmar sig sitt slut. Askul om dom båda är med i top 12 imorrn. Peppar, peppar.

Riktigt bra och kul!

1 gillning

Felix snabbast av alla i Fast 12, mackan startar på P10 nästa vecka.

Blir kanon, senare Fast 6.

Jag tror Fast 6 börjar kl 22 :blush:

Fast 6 nu och last row.

1 gillning

Nu får vi hålla tummarna för Felix! En Pole på Indy500 skulle sitta extremt fint :blush:

1 gillning

Vet vi hur snabbt polevarvet var förra året? Jag har nåt svagt minne att medelhastigheten låg på 241mph

234.046.

Jag skulle skrivit 231, inte 241 såklart.

P3 för Felix var ju ganska bra ändå, start från första startled. Dock är jag inte överförtjust i P1 till Palou, men vad kan man göra? Blir ju nästan lite körigt nästa helg, Indy500 samtidigt som Monaco GP, man får köra två skärmar :smiley:

2 gillningar

Det blir hur kul som helst, bra startpositioner för båda våra svenskar. :slight_smile:

1 gillning

Vad som helst kan ju hända under 200 varv, en krash, ett stopp vid fel tillfälle, strul i depån... Men startar man i de första fyra leden så har man ju goda möjligheter att vara med och slåss om segern.

1 gillning