Har bott i vår nyproducerade lägenhet i 10 år typ (vem räknar) och vi fick ju göra massa fina tillval i den och gjorde en hel del. Jag pushade frugan att vi skulle ha en induktionshäll men hon sa att det var dåligt och bla bla bla. Som den fina man jag är så lyssnade jag och hon har med åren insett och erkänt hur fel hon har haft då vi har induktion i sommarhuset på Gotland så hon får varje sommar smaka på hur rätt jag hade och jag påtalar det gärna också.
För att göra en lång historia kort så börjar vår vanliga häll sjunga på sista refrängen och jag är allt annat än sugen på att köpa någon flådig jävel då vi inte har planer på att bo här så länge till. Såg denna på Elgiganten, vad tror ni?
Alternativt denna på IKEA men betygen skrämmer bort mig en aning:
Håll dig ifrån den modellen från Ikea! Hade tidigare en annan modell från Ikea som fungerat i 10 år, minns tyvärr inte namn på den men oj vilket nerköp när den gamla la av och vi köpte en Vilsta.
Har inte upplev problemet med ljudet som folk skriver på Ikeas hemsida, största problemet jag har är att den verkar sakna steglös inställning av värmen, den mer kommer och går. Svårt att förklara men ungefär som att induktionen pulserar.
Jag hade satsat några tusingar till och fåttt kanske kokzoner man kan koppla ihop till större platta.
Jag har ystat någon billigare variant på häll och det är skillnad.
Kan vara värt att att kika lite på effekten. Både total och per platta. Sätter man på två plattor så kan det lätt bli lägre maxeffekt på antingen ens eller båda. I vissa fall inte bara om du sätter på max för att koka upp något. Då får effekten ner på den andra plattan. Men ibland när man inte bra värme om man har två på medelvärme.
Jag älskar matlagning och avskyr när jag inte får upp tillräckligt hetta för att steka en köttbit. Och få till maillardeffekt.
Läste recensioner lite snabbt. Att det låter för många induktionshällar. Beror lite på effekt kombi med gryta.
Hade tagit en dyrare från IKEA än den billiga. IKEA har tre segment oftast en billig, en mellan och en high end typ. De billigaste är just till för att folk ska ha råd. Inte något kull kull, ska funka hyfsat. Typ.
Inom prisklassen. Högre effekt än de andra vad jag såg vid en väldigt snabb titt. Booster.
Ska ni typ flytta väldigt snart? Då fattar jag man inte vill lägga nåt vidare på det.
IKEA har väl bra returpolicy? Kan ju prova den billiga och lämna tillbaka om du inte är nöjd
På induktionshäll är en dealbreaker hur dom låter , dvs kylfläktar osv. Öppna kökslösningar vill man inte ha massa fläktljud vid matplatsen . Men jag vet inte vilka som låter minst , och som vanligt är det svårt att prova och veta.
Har haft två olika Siemens, oklar modell då de ingått i bostadsköpet och inget jag aktivt valt. Antaligen bland det billigaste Siemens erbjuder i båda fallen. Men har aldrig upplevt något problem med fläktljud. Den jag har nu har dock ett väldigt högt pipande när man t ex väljer platta eller reglerar effekten.
Båda är lite småomständliga då man först måste välja platta innan man kan reglera effekten, men det går att leva med.
Frågan är om det verkligen är värt att INTE kunna säga: -Vad var det jag sa fram tills ni nu flyttar..
Tiga är silver, att vinna en diskusion gör dig odödlig.