Imorgon kan du beställa Bob Dylan's Heaven's Door Tennessee Bourbon

Oftast, men jag tycker nog att BD är lite mer i bakgrunden och man försöker inte sälja lika mycket på hans namn som många andra. (Även om namnet givetvis är en subtil blink till honom :slight_smile: )

Och prismässigt så är priset här i Sverige riktigt bra jämfört med USA på Heavens Door.

När det gäller Four Roses, deras Small Batch Select är en höjdare i samma prisklass som Heavens Door. Synd att den inte tas in till Europa.

Angel's Envy har jag tittat på men inte kommit mig för att prova än...

1 gillning

Four Roses Small Batch finns på Bolaget Four Roses Small Batch | Systembolaget Även Single Barrel finns i beställningssortimentet men jag tycker Small Batch är bättre och dessutom billigare.

Jag jobbade rätt mycket i Kentucky under en period för 7-8 år sen och man blir snabbt bortskämd. Angel's Envy är en av mina absoluta favoriter.

1 gillning

Jag vet, har bägge två hemma men Small Batch Select är svårare att hitta inom EU (eller Europa) enligt uppgift från välinformerade källor.

Lät roligt med Kentucky. Skulle gärna besöka delstaten.

1 gillning

Ah, Small Batch Select vet jag inte om jag druckit.

Louisville är en trevlig stad och man är mycket stolt över sin bourbon, jag har druckit oerhört många sorter, ibland över samma kväll men förväntat resultat. Var på distillery tour på just Four Roses, men i övrigt finns det inte mycket i Kentucky att göra.

1 gillning

Den är relativt ny, lanserades 2019.

Nåväl, kvällen är dedicerad Heaven's Door. Ska bara köra ut frun till båthamnen så jag kan fokusera :slight_smile:

1 gillning

Är den @Gurra länkar till bra?

Jag tycker den är helt ok.

Gav min till min bror, så jag får vänta en vecka på att nästa flaska landar på bolaget i Lund. Fick se orderlistan till de olika bolagen i Sverige samtidigt. Det var inte många. Skulle nog säga att det enbart är den här trådens flaskor :joy:

Bubblan plus Wikingsson.

Finally..:sunglasses::grin:

7 gillningar

Utan leveransbesked? :joy::joy:

Näädå, fick sms igår..:+1::smiley:

1 gillning

Vi tar alla chanser till nålstick här:)

Ingenting glöms bort...

(Det är rät kul)

3 gillningar

Här håller vi koll så tänk på vad du skriver. :joy::joy:

2 gillningar