Imorgon kan du beställa Bob Dylan's Heaven's Door Tennessee Bourbon

Från sajten:
image

Varenda kändis just nu tycks lansera ett eget vin eller en spritsort och nu är det dags för ett nysläpp från Bob Dylan.

Imorgon så kommer Systembolaget öppna upp så det går att beställa Bob Dylan’s Heaven’s Door Tennessee Bourbon men det är en begränsad upplaga på endast 486 flaskor. Whiskyn som har fått sin namn efter Dylans största hit (Knockin’ On Heaven’s Door) från 1973 har tagits fram av Dylan och master blendern Ryan Perry. I ett pressmeddelande säger Dylan:

“Med Heaven’s Door ville vi skapa en amerikansk whiskykollektion som, i sig själv, berättar en story. Jag har rest i årtionden och jag har kunnat prova det bästa destillat som whiskyvärlden kan erbjuda.”

Totalt är det 486 flaskor som släpps imorgon den 24 maj 10:00 och prislappen för en flaska på 70 centiliter ligger på 679 kronor. Dylans Bourbon har lagrats i 7 år på amerikanska ekfat och sedan 6 månader till på rostade ekfat från bergsområdet Vogeserna i Nordöstra Frankrike.

Via Pressmeddelande

Jag tar två direkt!

Fredrik Wikingsson lär köpa en…

Med risk för att han har slaktat en bourbon precis som han slaktar sina egna låtar nuförtiden

Den förra han släppte vann massa priser så bådar gott!

Var det den som fick Nobelpriset?

Varje gång som jag säger att nu ska jag dra ner… så…

2 gillningar

Tur man håller sig till öl, annars hade man varit utfattig vid det här laget. :joy:

Skärmavbild 2022-05-24 kl. 10.01.32

2 gillningar

2 gillningar

Jo, jag beställde också :slight_smile:

1 gillning

2 gillningar

Betyder det att ni är garanterade eller kan det komma en makulering?

Den är beställd. Detta är inte ett webbsläpp så det är inte samma tryck som vid dessa

Dvs garanterad beställning men sedan så kan elända inträffa eftersom det är leverantören som lagerhåller

Jag beställde men först vid lunch. Fick bekräftelse. Men tänker att det var för sent så att jag antagligen får den makulerad. Det har varit så många av mina ordrar på sistone som blivit makulerade. :confused:

Håller tummarna men tror att det ska gå bra :wink:

1 gillning

Det vsr snabbt :heart_eyes:

2 gillningar

Men kan det stämma att det bara finns så få flaskor? Jag beställde precis en till. Och enligt personalen på Systembolaget så fanns det kvar.

1 gillning

Kan det vara så att folk hatar Bob Dylan

1 gillning

Så ja :heart_eyes:

5 gillningar