Ikväll kommer Microsoft visa upp nya spel på Xbox Developer Direct

Från sajten:


Om du är sugen på att kika på lite nya titlar som kommer till Xbox och PC framöver så får du inte missa att spana in Xbox Developer Direct klockan 21:00 svensk tid ikväll.

Xbox och Bethesda kommer hålla låda ikvällTwitch och YouTube där de kommer visa upp lite kommande titlar som bland annat ett nytt Forza Motorsport, Minecraft Legends, Redfall och The Elder Scrolls Online. Bethesdas kommande Starfield kommer inte visas upp utan det kommer på ett fristående event då de vill ha tillräckligt med tid för att kunna visa upp så mycket som möjligt.

Spelen som visas upp kommer att släppas till både Xbox, PC och Game Pass de kommande månaderna. Du har väl inte missat att vi på Teknikveckan har blivit med en egen Twitch-kanal? Se till att följa oss så kan du chatta och titta på när vi testar både gamla och nya spel.

1 gillning

Starfield.... Jag tror det blir sjukskrivning när det kommer

Helvete så snyggt:

3 gillningar

Från sajten:


Då var Xbox och Bethesda Developer Direct avklarat med en hel del gott och blandat.

Det var mycket som hade läckt ut innan och eventet bjöd inte direkt på några överraskningar. Här nedanför kan du se lite videosnuttar och läsa kort om allt som presenterades under Developer Direct. Det blev inget Starfield utan det kommer få ett eget event längre fram.

Developer Direct inleddes med en titt på spin-off-spelet Minecraft Legends och dess PVP-läge. Det släpps den 18 april 2023 till PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X och S och även Game Pass.

Forza Motorsport visades upp och har fått dynamisk tid på dygnet och väder och över 500 bilar. Det här släpps någon gång under året till PC och Xbox Series X/S.

Microsoft presenterade Hi-Fi Rush som är ett rytmiskt action-spel i riktigt charmig grafik. Hi-Fi Rush finns tillgängligt redan nu på Game Pass!

Elder Scrolls Onlines nästa expansion Necrom inkluderar Arcanist som är en ny klass och kommer utspelas i östra Morrowind. Det släpps den 20 juni 2023.

Sist men inte minst så visades Redfall upp som är ett first-person shooter-spel där det går att spela ensam eller i co-op med upp till fyra spelare. Det släpps den 2 maj.

Via: Eurogamer

Känns lyxigt att varenda spel kommer man få på Game Pass.

1 gillning

Ja så bortskämda är inte vi som kör PS5.

Givetvis kör man ju både PC och PS5 så man täcker in allt värt att spela. :stuck_out_tongue:

2 gillningar

konsol generation....vad ska man säga.

MEN jag kan hållamed om att det är aningen störande när man ska spela på PC och den ska kompilera om shaders för att man uppdaterat drivaren på grafikkortet.

Älskar konsol <3 Var PC-gamer i yngre dagar men inget slår en bra handkontroll och bara slänga sig ned i soffan och börja spela. Jag slipper tänka på om mina komponenter räcker till och allt är redan optimerat för just min maskin.

Bekymmersfritt! Sen finns det så klart fördelar med att lira på PC med så klart men för mig är det verkligen perfekt.

1 gillning

Förr när man fick ladda ner uppdateringar på spelets hemsida och drivrutiner och sånt så var det lite jobbigare/roligare/spännande (Bara att välja) :stuck_out_tongue:

jag var konsol gamer fram till några år sedan. Nu står mest boxen och dammar tyvärr.

Man kan säga att jag blev "helt övertygad" när jag spelade farcry6. Började spela det på Stadia och tänkte: njaa, det kan vara bättre...så spelade det på Xbox och tänkte: alltså, det kan vara snyggare. Sedan spelade jag det på PC med 3080kort och tänkte: ojdå.

Samma med senaste Call of duty det ser så magiskt snyggt ut på PC.

Har för det mesta alltid haft både PC och konsol men varit mer PC-gamer.
Men numera beror det på vad det är för spel.
FPS måste spelas på PC, det går nästan inte med handkontroll för min del…. Känns lite mer kämpigt.
Nu kör jag ju iofs cod på ps5an men det var pga priset. :joy:

Sen kör jag gärna nyare spel på ps5an för min dator behöver jag byta komponenter i inom i alla fall två år.

2 gillningar

100% PC-spelare här. Har aldrig ägt och knappt använt en spelkonsol. Spelar dock inte så mycket nuförtiden. Det tar emot att sätta sig in i ett nytt spel. Så var det inte när man var yngre. :laughing:

2 gillningar

Inget Starfield? :flushed:

Kommer visst ett separat event för det... Längtar

1 gillning