IKEAs nya laddare är en smart och charmig donut

Från sajten:
image

IKEA lanserar VÄSTMÄRKE, en ny trådlös laddare som sticker ut lite. Den ser nästan ut som en mjuk silikondonut, men formen gömmer en smart detalj. Toppen kan vikas upp så att fingrarna får grepp om mobilen och den inbyggda USB C-kabeln kan rullas in och förvaras i laddaren.

VÄSTMÄRKE stödjer Qi2, den senaste standarden för trådlös laddning, och fäster magnetiskt mot iPhone med MagSafe samt Android-mobiler med magnetstöd.

Priset är 99 kronor och den nya röda donut-laddaren passar in i IKEAs nya satsning på enkla och mer personliga teknikprylar för hemmet.

3 gillningar

Kul idé! Antar den även hjälpligt kan fungera som stöd vid filmtittande.

En annan VÄSTMÄRKE Qi2-laddare som verkar vara ny är denna skål/bricka med inbygd belysning som kombinerar trådlös laddning med förvaringsplats för allt det där andra skrufset man vill lägga nånstans.

https://www.ikea.com/se/sv/p/vaestmaerke-tradloes-laddare-med-belysning-50598214/

4 gillningar

Tråkigt att inte verkar ge mer än 5W :man_shrugging:t2:

Edit: Det jag skrev stämmer tydligen inte, med rätt laddare så ger den 15watt.

1 gillning

Bättre att köpa Apple Original, då får man 25W. Det är alltså Qi 2.2 men vill ha.

Ja, jag trodde iofs att ikeas låg på 15W vilket jag kan tycka är okej.

Man får vad man betalar för. 5W är inte mycket :rofl:

1 gillning

Jo, det hade väl varit rimligt. Man behöver ju en 16 eller 17 för att dra nytta av 25W, så har man något äldre telefon så spelar det ingen roll. Men IKEA laddaren såg ju dessutom ut som en jojo, ingen vacker skapelse direkt.

Tycker Västmärke såg rätt trevlig ut att ha i hallen :slightly_smiling_face:

1 gillning

Varför vill man ha en magsafe i hallen? :open_mouth:

Kan väl vara trevligt att kombinera med skålen för lite allt möjligt :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Från sajten:
image

IKEA har lanserat ett gäng nya laddare under namnet VÄSTMÄRKE och igår skrev vi om deras donutformade laddare. De har även släppt en annan rackare som inte bara är en laddare utan som fungerar lika bra som en skål där man kan lägga solglasögon nycklar och annat småskräp. Den har inbyggd belysning som går att tända och släcka genom ett tryck på den trådlösa laddaren i mitten. Den är gjord i glas och priset ligger på 229 kronor.

Den har en maxeffekt på 15 watt om du kopplar in den med en PD-laddare som har 20 watt eller mer. Den finns än så länge inte tillgänglig online eller i något varuhus men lär dyka upp inom kort.

IKEA

Galleri

Tycker IKEA har en tendens att krångla till det med dubbla funktioner typ en högtalare och lampa i en enhet. Kan de inte bara släppa en Qi 2.2 laddare rakt av?:slightly_smiling_face:

Är du säker på att den levererar 15 watt?

Som jag har förstått det är bpp för bakåtkompibilitet och ger då 5 W medan nyare enheter som stödjer qi2 mpp får 15 W

4 gillningar

Stod i manualen på produkten :slight_smile:

2 gillningar

Från sajten:
image

Den sista laddaren i IKEAs VÄSTMÄRKE-serie av mobilladdare är en mindre laddare som är gjord i kork. Det som är lite extra trevligt med denna är att den har magneter och även fungerar som ett mobilställ om du vill läsa recept i köket samtidigt som du laddar eller ha den på sängbordet och titta på något. Eftersom mobilen sitter fast med magneter går telefonen att placera både horisontellt och vertikalt så det går att använda Apples StandBy-läge.

Prislappen ligger på 149 kronor och den har en maxeffekt på 15 watt om du använder en PD-laddare med 20 watt eller mer. Den finns ännu inte i lager varken online eller i varuhus men lär ramla in när som helst.

Läs även:

IKEA lanserar donutformad laddare

IKEA släpper trådlös laddare med inbyggd belysning

Galleri

5 gillningar

Perfekt att lägga AirPods-fodralet på laddning där i skålen så man kommer ihåg att stoppa på sig det när man går ut, tillsammans med nycklar och annat skrufs. :slight_smile:

3 gillningar

Där ser man, då tolkade jag det fel när jag kollade.

1 gillning

Mycket ”skrufs” blir det innanför ytterdörren :sweat_smile:

Varför inte?