IKEA lanserar SYMFONISK som golvlampa

Från sajten:
image

Det har nu gått tre år sedan Ikea och Sonos lanserade den första Symfonisk-högtalaren och nu kommer lamphögtalaren i form av en golvlampa.

Den nya högtalaren i serien är lamphögtalaren med ben, en högtalare på stativ med en lampa som balanseras på toppen om en så vill. Tanken är att det skall bli lättare än någonsin att möblera med ljus och ljud, genom att hitta placera och låta den smälta in i inredningen.

Jag har lärt mig mycket om hur människor vill möblera med ljus och ljud. Vi vet också att många vill ha flera ljuskällor på olika nivåer och i olika delar av rummet för att skapa rätt stämning. Utmaningen av att inte ha en bra plats att sätta lampan på fick oss att skapa en golvlampa, säger Stjepan Begic, Range Design Leader på IKEA.

Högtalarens lampa har en lampskärm av bambu som också kan bytas ut mot de andra skärmarna som finns i symfoniskserien. Det går såklart utmärkt att para ihop med andra Symfonisk- och Sonos-högtalare och kan styras via både Sonos- och Ikea Home-appen. Vi kan tänka oss att de kan bli ett par utmärkta och lättplacerade bakhögtalare i din hemmabio.

Vi skapade golvlampans högtalare för att låta bra på egen hand, men också för att vara mångsidig. Den fungerar smidigt med alla våra Sonos-högtalare och är ett utmärkt alternativ för dem som vill lägga till bakre högtalare till in hemmabio, när de kombineras med våra soundbars som Ray och Beam, säger Sara Lincoln.

Den nya Synfonisk golvlamphögtalaren kommer till alla varuhus i januari. Prislappen ligger på 2195 kronor.

Via IKEA Pressmeddelande.

Galleri

1 gillning

Att det skall vara så svårt att dra kabeln i ett av benen :confused:

1 gillning

Tänkte mer "att det ska vara så svårt att designa överhuvudtaget" :scream:

8 gillningar

Det är något av en smaksak, men ingen kan gilla den där ”kakkia” kabeldragningen :smirk:

För en vecka sen hade det kanske varit aktuellt, men just nu är allt i högtalarväg ointressant tills jag åtminstone hunnit provlyssnat ett stereokopplat par HomePod minis.

The Office Reaction GIF

5 gillningar

Vad i…?
Är det Ikeas fulaste produkt någonsin?

minecraft GIF
Ser ut som endermen med korg på huvudet.

1 gillning

Haha vafan IKEA! Första 5 sekunderna var glädje, YES ytterligare symfonisk-produkter och nu i nya höjdleder - guld!!
Sen började man inse hur skiten ser ut. Det är ju en Symfonisk-lampa på tre metallpinnar?! Alltså på riktigt! Som flera påpekat har de inte ens bemödat sig att peta in kabeln i benet, helt oförståelig produktdesign från IKEA imo. Hoppas att man ändrar sig den 23e när @Esse köpt hem ett gäng och gör en video som berättar allt!

Hade helt missat att det inte var kablar i benet.

Season 1 Episode 6 GIF by Friends

Hade det varit ett ställ som det gick att placera högtalaren på hade jag låtit det flyga, lite som tillbehören till den andra högtalaren. Men att ta en redan befintlig produkt, limma fast tre ben och dra kabeln längs ett av benen och kalla det en ”ny produkt” gör mig förbannad.
Bradley Cooper Rage GIF by Licorice Pizza

Alltså… jag blir lite sugen…

Har en ganska mörk hörna i vardagsrummet, där hade jag behövt en golvlampa och en högtalare… så…..

Kanske

1 gillning

Köp bara.

1 gillning

In Love Temptation GIF by RNSM

2 gillningar

Välter lika lätt som en felfotad julgran?? Eller en tomte som druckit för stark glögg innan kalles?

Ser oroligt tunn och klen ut mot högtalares vikt längst upp…. :thinking:

Löser man med silvertejp såklart.

1 gillning

Om man sätter en fin grön växt på den runda plattan blir den nog snyggare.

1 gillning

Mm!

Kanske svart kruka bara :rofl:

Eller:

3 gillningar

Skruvdragaren ligger annars nära tillhands

1 gillning

Kollade på denna men den kändes ostabil och inte så snygg. Så det får bli One SL istället som bakhögtalare. Vad har ni för stativ till era Sonys One?