IKEA är bäst i Sverige på handel

Från sajten:
image

Hur vi handlar idag skiljer sig en hel del från ett decennium tillbaka. Förutom att e-handel blomstrat så har detta också ändrat våra val av butiker i den fysiska världen. Priser jämförs och vi söker ofta på produkten i butikens webbutik innan vi kanske väljer att köpa den i den fysiska butiken. Ofta stannar vi i hos en kedja vi trivs med för att nyttja både e-handel och den fysiska butiken. Känner du igen dig?

En undersökning kring köpupplevelser i detaljhandel har utförts av konsultbolaget Impact. I undersökningen Omnichannel Index 2022 har totalt 277 nordiska bolag, där av 95 svenska, som både har e-handel och fysiska butiker poängsats efter 65 kriterier. Kriterier som består av Awareness, consideration, purchase, in-store och loyalty. Samtidigt har alla butiker besökts av mystery shoppers som gett poäng efter sina personliga upplevelser.

Undersökningen resulterade sedan i en prisceremoni som gick av stapeln på Norra Latin i Stockholm. Där knep Ikea förstaplatsen, följt av H&M och Kjell & Company. Samtidigt visade undersökningen att Sverige och svenska butiker tydligt ligger i framkant när det kommer till lojalitetsprogram inom detaljhandel, “är du medlem?”.

Via: Epicent Public Relations via MyNewsDesk.

1 gillning

Tycker att Ikea har lite att ta igen när det kommer till onlinehandel. Är onödigt krångligt där vissa varor endast finns i vissa varuhus.

Sanning, det är en liten inlärningskurva. Tog mig tid innan jag förstod var man väljer leverans till utlämningsställe. Trodde att Levereras till dig betydde att de kör hem det till dörren, och att man behövde betala 600 spänn för att beställa hem några glödlampor! :joy:

Ja IKEAs onlinehandel är ju faktiskt ett skämt i förhållande till bolaget i sig och upplevelsen på plats.

2 gillningar

Tycker också den är extremt dålig, värst var i sommar då jag bokade leverans av inredningen till tvättstugan. Så satt hemma och jobbade i väntan på leverans, men inget kom. Tydligen hade det blivit något fel, inser nu att jag skulle få kompensation men det har jag glömt tills nu :wink:
Känns som paketen skulle må bra att emballeras lite bättre också, fick reklamera en täcksida 3 gånger… :slight_smile:

Kanske skulle ha beställt till ytterdörren istället för tvättstugan? :rofl: :smirk:

Var med om en liknande situation och fick samma löfte. Dök upp två vouchers för korv :smiley: Det var inte ens jag som nämnde kompensation :smiley: IKEA är dock grymma så det där var bara roligt.

Jag hade faktiskt inbärning;)

Haha jaha, jag sa att jag ville ha ekonomisk kompensation då jag även skulle beställa ett kök snart :slight_smile: