Identiteten på kultbandet Philemon Arthur & The Dung kan vara avslöjad

Från sajten:


En ljudinspelning kan ha avslöjat identiteten på personerna bakom det kultförklarade bandet.

Det är Youtubeanvändaren Tolvis77 som lagt upp en ljudinspelning från en spelning i Kristianstad.

Spelningen skedde på Kulturkvarteret i Kristianstad den 8 maj i år där Philemon Arthur & The Dung kan ha uppträtt. Bandet som egentligen spelade var Anna Koka 5 Ägg Jag Är Värd I Huset. Bandet firade återutgåvan av sin LP från 1975 med en konsert i Kristianstad när delar av bandet lämnade scenen och kvar blev bröderna Rolf och Mats Svensson.

“Det var en märklig kväll. Kultbandet Anna Koka 5 Ägg Jag Är Värd I Huset firade återutgåvan av sin svåra LP från 1975 genom att ge en konsert i Kristianstad. Den första sedan 1975. I mitten av det andra låtsetet lämnade de flesta i bandet scenen, kvar blev bröderna Rolf och Mats Svensson” skriver Tolvis77 på Youtube.

Bröderna spelar Philemon Arthur & The Dungs Om ni tycker jag undviker er och säger sig ligga bakom låten. Om det stämmer eller inte vet vi inte men det här kan vara den enda spelning bandet gjort.

“De båda fortsatte med att spela Philemon Arthur & The Dungs klassiska Om Ni Tycker Jag Undviker Er. För oss i publiken var det en märklig händelse. Kanske upplevde vi där och då den enda spelning detta mytomspunna band gjort. Kanske drev de med oss. Bestäm själv. God lyssning”, skriver Tolvis77 i kommentaren på Youtubeklippet.

Philemon Arthur & The Dung är bandet som inspirerat flertalet artister, upprört musikkåren och sägs vara en av anledningarna till att Grammis först lades ner.

Via: Gaffa, Här är också en intervju med bandet hos Gaffa

1 gillning

Vem?:wink:

Sveriges Daft Punk.

Haha undrade samma sak.

Då slutade jag läsa. :joy:

11 500 visningar på den filmen. Vad är det vi missar!?

Ett gammalt proggband, fick en grammis ’72, sen lades Grammisgalan ner i 15 år, om det hör ihop ska jag låta vara osagt…

Deras album ”Skisser över 1914-års badmössor” släpptes på ett kasettband som låg i en konservburk.

Deras mest kända låt heter ”In kommer Gösta”

3 gillningar

Engagemanget sprider sig!

Gissar att han är född 77 och gillar tolvtummare

2 gillningar

Klassmusik! :grin:

Eller så var han tolv år när han gick genom isen 77.

1 gillning

Trädgårdsmästaren (Villaägarens visa) lyssnar väl alla på när de klipper gräsmattan?

1 gillning

Jag svettas just nu i annan ganska stor grupp på Facebook när jag skrev att jag inte förstår/förstått storheten med varken Peter Tosh eller Bunny Wailer.
Det blev dålig stämning direkt. :joy::joy::joy:

Lägg till att du även tycker att Kalle baah är mycket bättre :joy:

Ingen sommar utan …

1 gillning

Är du pepp på vårt konsertbesök?

1 gillning

Det där är inte ens roligt.:grimacing:

1 gillning

Har fixat backstagepass åt oss båda.