Bara att förklara för de att du kör Fiat, då fattar de.
Ja det är väl bara att fixa, sen får man ha en Dramaten med sig till alla id handlingar.
Du ser, Bubblan styr upp och eventuellt räddar en medlem ännu en gång.
Jag vet att i Zürich krävde hotellet pass, det är ju visserligen inte EU men man kan flyga dit på nationellt id kort.
Ha, om en vecka har man ett Nationellt ID... med en bild som liknar en skogsmänniska på 1800-talet... och det ska alltså vara bättre än ett körkort?
Och 400 pix kostrar den dessutom.
Fram till nyår kostade det 100 kr.
Körkort är för lätta att förfalska. Sker ju ingen koll att du är du på bilden när du hämtar körkortet på Hemköp eller vart rek nu skickas.
Nationellt ID kort är det utbildad personal hos Polisen som lämnar ut.
Jag hämtade mitt körkort på Postterminalen och då kontrollerade personalen fotot och jag skulle kolla att alla siffror var korrekta innan de släppte iväg mig.
Jag fick ett kuvert i handen som jag öppnade själv hemma. Kanske är klassad som mindre skum än dig.
Eller så är det som vanligt med postombuden, de gör inga kontroller alls. Tittar inte ens på körkortet när man hämtar en försändelse utan det räcker man visar baksidan för deras skanner.
Förr så stod det på kuvertet att ombudet skulle öppna det och göra en ID-koll, alltså titta på den som hämtade körkortet och jämföra. Nu är det borta, vet inte varför…
Det borde vara kvar men idag får ju vem som stå i "posten" i mataffären och de flesta är inte så noga med att göra vad de ska.
Ofta unga som står där. Kan inte vara kul med första jobbet och ha en gäng medlem framför sig. Ska jag lämna ut eller få tänderna utslagna efter stängning.
Att bankerna inte accepterar körkort som ID är nog bara ett första steg att få folk att byta. Själv beställde jag ett Nationellt ID sista öppna dagen i dec, maxade dealen på 100kr.
Allt går att förfalska och när, vem och hur ofta kollas det att det inte är förfalskat under året?
Lycka till att förfalska ett pass eller id-kort från polisen. Du kan säkert lura kundklubben på Clas Ohlsson fast blir värre genom gaten på flygplatsen. Sitter ett chip i, ajaj.
Skoja bara
Både bra och dåligt. Jag är inte helt förtjust i den ändringen.
Inga beta körare gillar detta, vi andra behöver bara ett nytt när vi byter lur.