iCloud foton, delade album, har börjat svaja

Familjen/släkten är fleråriga och nöjda användare av funktionen Delade album, iCloud.

Sedan typ två veckor tillbaka så funkar det inte längre, som det ska. T ex så syns inte längre foton som läggs till från min eller frugans iPhone för övriga medlemmar av aktuellt album.
Fler exempel på knasigheter finns (inte enbart ett album som svajar) men frågan till forumet blir om det är fler som upplever dessa bekymmer?

Yes, vi har (flera ggr) avavktiverat/bockat ur Delade album från respektive berörd device – för att sedan aktivera igen, vilket verkar vara Applesupportens lösning på dylika problem. Utan resultat.

Fungerar utan problem här. Delar album med fru,dotter och svärmor i Thailand.

Hade liknande problem förra året. Efter några månader började det funka igen

Jag har störningar på iCloud nu och de senaste veckorna. Det tar lång tid för bilder att delas via iCloud. Men sådana perioder har jag haft några gånger tidigare. En gång var det helstopp för delningen. Då höll jag också på att bocka ur, logga ur etc. Inget hjälpte, men en dag hoppade det igång igen. Kanske, kanske var det när jag loggade ur alla enheter innan jag började logga in igen. Men osäker på om det var det som hjälpte.

2 gillningar

Okidoki, tackar.

Men om vi (alla Appleanvändare med bekymmer så som detta) inte vill köra metoden "ha tålamod, efter ett tag löser det sig", hur når/får man Apples egen syn, förklaringar och lösning?
Känns ju typ som ett märkligt problem, å då med en högst osäker prognos...
:crazy_face:

Du ringer Apple support naturligtvis

1 gillning

Tänk på att är strömsparläge påslaget synkas inte iCloud bildbibliotek

:slightly_smiling_face: :ok_hand:

Någon "skriftlig väg" in? :face_with_monocle:
Inte upplagd för telefonköer idag. :roll_eyes:

Ja det finns det. Samma länk som där man ringer.

Jag ringde flera gånger. Alla samtal slutar med - nu när vi testat det här får du vänta ett par timmar för att det ska ”slå igenom” i systemen. Ring igen om du fortfarande har problem imorgon..:man_shrugging:. Dagen efter samma visa men med nya utloggningar, omstarter och så vidare. Men en dag hoppade det igen. Detta var när jag hade totalstopp en längre tid.