ICA-kortet går nu att lägga på hyllan om du har en iPhone

Från sajten:
https://teknikveckan.com/ica-kortet-gar-nu-att-lagga-pa-hyllan-om-du-har-en-iphone/


image

ICA har idag släppt en uppdatering i App Store som gör att vi kan ta ännu ett steg närmare plånboksdöden och lämna alla fysiska plastkort hemma.

ICA-kortet som vi använder för att samla poäng, betala med eller hämta ut en självscannings-enhet går numera att få in direkt i Apples Wallet. Det betyder att kortet inte längre behöver ta upp plats i fickan vilket är tacksamt. För att få in ditt kort i Wallet beger du dig först till App Store och uppdaterar ICA-appen, sen loggar du in med Bank ID och går sedan till Konto – Digitalt ID och följer anvisningarna i appen.

2 gillningar

Gött! Då är det “bara” Apple Pay som saknas…

…och stöd för att lösgöra scanningsenheterna med QR-koden i fler butiker :slight_smile:

Kör du inte med Klarna i väntan på att din bank ska släppa stöd?

Man kan väl inte betala med pengar på Ica-banken med Klarna? :slight_smile:

Har redan Klarna men gillar inte att vara i deras klor… :wink:

1 gillning

Om man inte har ett ICA kort, ska man då lägga iPhonen på hyllan? :rofl:

Nej men tills stöd lanseras är ju Klarna en bra mellanväg :slight_smile:

1 gillning

Eller Amex Eurobonus classic, då får man ju även bonus för det man handlar :slight_smile:

1 gillning

Har de qr-läsare på ica eller kommer man behöva hålla fram telefonen? (Antar att den inte använder nfc, då jag inte ser något om det)

Testa Revolut, riktigt bra tjänst som stödjer Apple Pay (:

1 gillning

Mitt Ica Maxi uppdaterade systemen i våras med qr-läsare

Också riktigt nöjd med Revolut :smiley:

Nu ligger det inne på iPhonen. Nån som vet hur man får in det på klockan?

Och inte Android pga…att… ja, oklart.

Synkades över automagiskt för mig men synken var lite trög så den dök inte upp direkt.

1 gillning

Man måste öppna wallet på klockan varje gång :frowning:

Fixa omgående! Alla ska ha de ba! :+1:t2:

Med detta förfarande är de ju många ggr lättare att bara dubbelklicka på mobilen och välja ica där istället för att leta fram på klockan

Drygt! Vill ju bara kunna dubbelklicka på sidoknappen på klockan.