Hyundai Kona Electric och Kia e-Niro?

Någon som har erfarenhet av Hyundai Kona Electric eller Kia e-Niro? Funderar lite på vilken elbil man borde köpa/ta ut som förmånsbil. Tycker både Hyundai Kona Electric och Kia e-Niro verkar väldigt vettiga för de pengar de kostar.

Jag har en kompis som har en Hyundai Kona Electric med lilla batteriet och han är sjukt nöjd. Men han är alltid extremt nöjd med allt…:sweat_smile:. Själv har jag tänkt mig stora batteriet.

Alternativa bilar är ju Tesla 3 eller Polestar 2. Men de kostar ju en hel del mer. Men någon som har erfarenhet av Hyundai Kona Electric och Kia e-Niro?

1 gillning

Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte testat någon, men börjar också bli sugen på en elbil. Nu är ju denna ett koncept bara men om den produktionsklara bilen ser ut liknande detta känns den lovande. Nissan har ju dessutom bra erfarenhet av elbilar. Presenteras i mitten på juli.

1 gillning

Kia e-Niro är riktigt nice, för det den kostar, naturligtvis är Tesla 3 najsigare på alla sätt och vis. På söndag kommer en video om Polestar 2 för övrigt.

1 gillning

Ju mer jag läser om Polstar 2, ju bättre verkar den. Men långa leveranstider just nu som jag fattat det.

Den skulle komma i en billigare version lite senare va?

Jag sitter och redigerar filmen nu, som fd Volvo-ägare blir jag helt kär.

3 gillningar

Om du vågar titta!

2 gillningar

Håller på att samla ihop en del info som jag ska kolla på med start imorgon eller på måndag…:+1: