Husdjur

Hahaha jaaaaaa just. Jag har funderat på var ni tog namnet från.

Superkul!

1 gillning


Boll

9 gillningar

Bruin verkar hittat en ny favoritplats i nya lägenheten i Boston. (Ikväll är jag på plats också.)

11 gillningar



Yoshi fick en ny låda igår, han får ju inte riktigt plats, snurrade runt några gånger men tillslut så fick han till muffinsen.

9 gillningar


Figgis (egentligen Figaro efter Mimmi mus och Pinocchios katt ).

11 gillningar

Vilken tuffing!

1 gillning

Primo ser till så jag räknar rätt.:otter:

5 gillningar

Bruin älskar det låga fönstren i nya lägenheten så han kan ha koll på vad som pågår ute. (Kanske lite mycket skällande för att tala om för oss att det händer grejer än så länge dock...)

8 gillningar

Har allt gått bra med flytten å så?. Kommer ni ta med Bruin på en tailgate innan match så han vet vad det handlar om :slight_smile: .... Eller man kanske inte kör tailgate innan NHL kom jag att tänka på nu?

Ja, allt har gått bra. Bruin fick åka i kabinen och var lugn men vaken hela flighten. Nu väntar vi bara på att båten med våra grejer kommer över Atlanten.

Ingen tailgate på hockey tyvärr men vi får ta en tur till arenan vid tillfälle. Ingen man träffar på gatan som inte direkt fattar namnet Bruin iallafall :grinning:

1 gillning

Ett tips till andra hundägare:

Har haft mitt i nån månad och tycker det funkar svinbra. Skönt med ett hands-free koppel och flexi funkar förvånansvärt bra.

Lite kul att stödja en liten slovensk start-up också.

3 gillningar

Håller på att bli knäpp, jag är så fruktansvärt sugen på att skaffa en till katt.
Jag vet inte om det är för att fylla något hål i mitt hjärta eller vad men tror också Yoshi kanske skulle uppskatta en kompis….

Jag har dock mina funderingar på hur jag ska lösa att dom äter olika kattmat…. Och tänk om det inte skulle funka?

Finns en uppfödare som har två birmor leveransklara när jag har semester, dock 12000kr.

Ni andra med katt, hur tänker ni?

Vi har nästan alltid haft två katter och de brukar vara som ler- och långhalm och ha väldigt mycket glädje av varandra. Men det finns ju vissa katter som har väldigt svårt att acceptera andra. Upplever att honkatter ofta är mer reserverade mot andra katter än hankatter, men det är bara ren anektdotisk bevisföring från min sida.

Kattmat kan vara ett bekymmer. Hade tidigare en väldigt matglad katt som var tvungen att gå på dietfoder och helst åt upp all mat som stod framme, samtidigt som vi hade en mer kräsen katt som helst gick och smååt lite när det passade. Väldigt svårt att kombinera.

7 gillningar

Åh så söta jag dör…

Ja det är ett svårt beslut, jag önskar jag visste vad som var rätt.
Han kanske är glad men jag känner mig så otillräcklig och han skiter utanför lådan vilket är någon typ av protest haha.

Hur gjorde du för att ge dom olika mat?

1 gillning

Vi fick stänga in katterna i olika rum när de skulle få mat. Men det var ju en väldigt olycklig kombination vi hade då, en som var tämligen ointresserad av mat och en som var överintresserad och behövde dietfoder för att inte bli för överviktig. Han bröt sig in till soptunnan för att äta eller kunde sätta i sig en kastrull pasta om man lät den stå framme obevakad. :sweat_smile: Men de tyckte väldigt mycket om varandra (och vi dem), så det var värt besväret. :heart:

Katterna vi har nu (bilden ovan) fungerar jättebra, de har två olika foder (mest för att de gillar två olika sorter) och maten kan stå framme utan att de överäter.

Summa summarum rekommenderar jag två katter, även om det kan innebära vissa utmaningar. :slight_smile:

2 gillningar

Tack för din input!!
Det är ju så värt när dom tycker om varandra med.
Finns ju smarta matskålar där man använder deras chip men känns ju dyrt.

Jag ska fundera lite.

Ja här går det undan…. Ska kolla på kattungar i eftermiddag.
Inte för att jag ska skaffa en ny men för att jag funkar huvudet mot bordet och tror det är bättre om jag ser mig för innan jag bestämmer för nej eller ja.

Vill också ställa frågor till uppfödare. Och säkerställa så allt skulle kännas rätt för Yoshi och så.

Att enbart kolla på kattungar brukar ju vara "lätt". :sweat_smile:

Haha ja, mår illa när jag tänker på det.
Men hjälper att dom kostar 12000 för då blir det en extra vända…. Sen är jag ju osäker.
Men tror detta kan hjälpa mig bestämma.

Katter är ju lite märkliga djur. Grabben har 2 katter som skaffades samtidigt för något år sedan. Dessa fungerar mycket bra ihop och är riktigt sociala. I förra veckan kom den ena hem och var riktigt illa skadad, troligtvis påkörd. De åkte akut till veterinären och de gjorde en första bedömning och sa att det var illa. Den fick smärtstillande och rekommendationen var att röntga den dagen efter då denna veterinär inte kunde göra detta. De tar hem den och då helt plötsligt förskjuter den andra katten den när den är skadad. Det är tydligen negativt i deras värld och helt plötsligt är det en svag katt. Dagen efter blev det röntgen och då hade den så mycket inre skador att tyvärr bara avlivning var alternativet.