Husdjur

Tack, ska nog göra så

1 gillning


Bonusbild på Yoshi som kattunge!
Ragdolls är helt vita när dom föds och får sin färg eftersom, 100% när dom är 4 år.

5 gillningar

Säg till om du undrar över något mer, haft katt hela mitt liv och mina föräldrar anser att ingen katt har det så bra som Yoshi. :joy:

1 gillning

Tog ledigt i fyra veckor när jag skaffade min. Möjligt att det hade räckt med tre, men kändes ändå skönt att få introducera den i lugn och ro.

2 gillningar

Ja men det gör jag, tusen tack!

1 gillning

Vi hade först en sen två katter. Inte för att vi vet om den första katten var ensam men det var skönt att veta att dom hade varandra när dom var ensamma. Dom var mycket olika till temperamentet, den ena var en norsk skogskattsblanding som var egensinnig och extremt mycket katt och den andra en vanlig bondkatt som i princip betedde sig som en hund, men dom gick alltid bra ihop.

Det är ju inte mer jobb utan bara mer gos med två katter så jag säger: go for it!

1 gillning

Tack för ditt svar!
Ska se hur jag gör, vacklar lite fram och tillbaka haha.

1 gillning

Min erfarenhet är att lugna och trygga katter funkar bra med en kompis. :slightly_smiling_face:

Just nu har vi två norska skogkatter och de blev kompisar från sekund 1. Innan hade vi en av skogkatterna och en bondkatt och där tog det någon dag innan de blev kompisar.

Norska skogkatten Torbjörn som kattunge tillsammans med den 16 år gamla bondkatten Folke (som lämnade in ett halvår senare):


Första kvällen med Torbjörn samt den yngre kompisen Ulf:

Lite mer bildspam::sweat_smile:

11 gillningar

Vad fina dom är!

1 gillning

Så söta!

1 gillning

Jag blir ju så himla sugen när jag ser bilder på katter som myser tillsammans, men jag känner att det blir för mycket med en till raskatt bara och det är nog kanske så att Yoshi skulle komma bäst överens med en annan Ragdoll eller kanske Brittisk korthår som är lika i lynnet.... men bondekatter vet man ju inte riktigt och det är vad som är tillgängligt just nu. :thinking:

1 gillning

Du får väl typ två raskatter för priset av en iPhone 14 Pro. :sunglasses:

Haha! Inte ens det.
Men ska nog vänta, Yoshi mår inte dåligt på något sätt och kan inte avgöra om han skulle uppskatta en annan katt.
Men telefonen kommer jag skaffa på mitt abonnemang.

Primo chillar i soffan.

12 gillningar


Elsa chillar i soffan efter fullspäckad dag :slight_smile:

10 gillningar

baloo älskar gurka.
Gärna i stora bitar.

11 gillningar

Bruin tror att han ska gilla alla grönsaker men leker mest med dom när han får en bit. Blåbär brukar han äta då och då, ska tydligen vara nyttigt…

2 gillningar

hahaha... Baloo är väldig lätt med mat faktiskt. Det ända han spottarut är brocolli.... förstår man ju :man_shrugging: :slight_smile:

1 gillning

Skönt! Bruin har alltid ätit med god aptit, inte så kräsen som många pudelblandningar annars är, och vill gärna prova allt vi äter. Men ofta blir det mest lek med annat än ost eller sötsaker.

1 gillning

Baloo var nöjd över att få från sin kalender i morse :slight_smile:


9 gillningar