Hur står sig nya iMac mot Marcus äldre modell?

Jag testar nya iMac och är kär, men det är något som gör att jag inte riktigt kan motivera ett köp.

1 gillning

Vi får väl se vad du gör den dagen den skall lämnas tillbaka :wink:

Haha skall packa ned den ikväll :grimacing:

Jag har tänkt lite på att den ser exakt likadanut som sina föregångare.
Min stationär dator har ett fractaldesign chassi som jag haft i >10år… funkar fortfarande finfint och det är ganska snyggt.

Är det ett high tower chassi?

https://www.webhallen.com/se/product/313869-Fractal-Design-Define-7-Compact-Solid
Den ser inte riktigt exakt ut så för det har väl hänt lite över 10år…men ungefär så.

Samma chassi som jag har. Stilrent och snyggt. :slight_smile:

1 gillning

Grymt bra burk!. Har tänkt att jag ska köpa annat några gånger men aldrig känt det egentliga behovet.

1 gillning

Samma här, har ett Fractal Design Define R5. Rekorderligt och välbyggt chassi med gott om svängrum inuti. Samt tyst.

2 gillningar

Ja väldigt stilrent! Sen känns det som att det är mer okej att ha samma design på en sådan produkt då den inte står mitt på bordet heller utan ofta på golvet. iMac däremot syns så himla tydligt så trist att de inte uppdaterade den i år.

Jag tippar på att anledningen till att de inte uppdaterar är den som du nämner i videon. Nästa iMac kommer med Apple Silicon och man vill inte göra någon ändring på nuvarande modellen.
Samtidigt hade det varit coolt om de hade kunnat göra något med utseendet på den för att fira av modellen.

1 gillning

jo…och det var nästan den punkten jag ville komma till.
Är allt-i-ett dator något man vill ha?.
Jag tror om apple skulle släppa mac med samma spec som senaste imac. fast bara lådan. tror jag många skulle köpa.

Jag gillar imac, men vill ha superultrawide skärm.

Exakt så!

Jag personligen älskar att allt är inbakat i en enhet men nackdelen är ju dels att det är omöjligt (nästan iaf) att byta hårdvara själv förut RAM. Samt att designen inte går att ändra på själv men nästa år blir det nog ordning på torpet med designen :slight_smile:

så blir man fast med den designen i 10år?

Typ så :slight_smile:

tänkte på det du sa i senaste podden när du fördeöver filer mellan datorer… på ditt hemma nät.
Varför använde du inte vanligt filesharing?

Funkar så smidigt med airdrop och går normalt sätt väldigt fort :slight_smile: