Hur gör ni med covid/influensa-vaccin idag?

Kör ni på som tidigare ni som vaccinerat er eller tycker ni att det inte behövs längre?

Jag själv har gjort 5 covid vaccineringar, troligtvis (enligt stickan) haft covid men inget märkt. Har nog heller aldrig haft influensan vad jag vet.

Jag bokade just nu båda vaccinationerna, tänker att det kan vara bra att underhålla om något nytt drar igång.

4 gillningar

Tagit tre covidsprutor aldrig den för influensan. Botar allt med whiskey och duschbrunn istället :sweat_smile::ok_hand:

4 gillningar

Har 3 doser, är över 50 år. Haft covid minst 2 ggr. Varav en gång i dec 2020 dvs före vaccinering startade.

Går på rekommendationer

1 gillning

Hittade inte duschbrunnsalternativet på 1177. :joy::joy:

2 gillningar

Trodde du botade alla problem med fikabröd och diesel :joy:

Jag tog 4 sprutor covidvaccin men aldrig nåt mot influensa. Kommer inte ta fler covid sprutor, haft det två gånger som jag vet, en gång före första vaccination och en gång efter tredje sprutan, blev knappt sjuk alls nån av gångerna.

1 gillning

Tog det uppdaterade Covid-vaccinet förra hösten men har inte tagit i år, än iallafall. Brukar försöka ta influensa för det är så satans tråkigt att få influensa men har inte kommit till skott med det i höst heller. Kanske borde ta tag i båda, tänker att det inte kan skada.

Har klarat mig från covid, peppar, peppar.

1 gillning

Tog 3 för covid, det räcker. Aldrig för influensa.

1 gillning

Jag tog både covid och flunsasprutor för någon vecka sedan.

1 gillning

Jag har tappat räkningen på antalet sprutor och när senaste skedde. Kan se att jag tog en i december 2022, men tror att jag tog en förra året också. Jag har i vilket fall som helst tagit alla jag kunnat ta. Jag har haft Covid 4 gånger, minst. Men 4 bekräftade enligt sticka. Två rejäla och två lätta. Men inte sjukhussjuk.

I år erbjuder inte Stockholm någon covidvaccination till mig, bara äldre och riskgrupper. Annars skulle jag ta. Skulle betala om det var möjligt.

Tagit influensavaccin vissa år när det varit möjligt beroende på region Stockholm satt upp för regler. Ett år fick jag "en på köpet" av en sköterska när jag tog Covid fast jag inte hade rätt till Influensa.

Jag är mkt för vaccin även om jag vet att Covid och influensavaccinerna har sina brister i effektivitet på individnivå. På gruppnivå är de mkt bra.

1 gillning

Går det inte att ta covid vaccin i Stockholm? Här kan man ta båda fast om man är utanför riskgruppen får man bekosta det själv, influensa 300:- & covid 250:-. Detta trodde jag gällde i hela landet.

Regionerna som bestämmer. Gäller när det inte är klassat som samhällsfarligt tror jag. Sedan brukar de enas utifrån smittskyddsmyndighetens rekommendationer, men så icke i år.

Det kan ju tyckas märkligt att de inte gör det mot betalning, sjukvården behöver ju avlastas så ju friskare vi är ju bättre.

Du kan ju vaccinera dig privat, kostar lite mer fast är drop in, iallafall i Göteborg. Jag vaccinerade mig mot influensan för ett tag sedan, fick milda influensa liknande system efter, höll i två dagar.

I år verkar de privata i Stockholm följa regionens rekommendation. Sedan är min bild att det brukar gå att snacka till sig en spruta hos de privata om man betalar för det. Men kanske är det så att sedan skandalen med Svea Vaccin(Ivo hotar stänga Svea vaccins kliniker | SVT Nyheter) törs ingen chansa utan alla ligger lågt och följer reglerna.

Tog samtliga covid när det var som mest aktuellt, tror det var tre stycken?.
Nu blir det influensa vaccin nästa vecka. Har en tvåmånaders pöjk hemma, tänker att det kan vara bra att man inte blir helt sängliggandes.

2 gillningar

Sådär ja, då var man vaccinerad mot Covid. 240kr i Halland. Nice, känns typ som man fått en bättre sköld i Zelda. :smile:

5 gillningar

Vi ska få influensa vaccin via jobbet så då tar man det. Angånde Covid vaccinet så går jag efter regelverket ålder/riskfaktorer.

2 gillningar

Tog min nummer 7 härom veckan. Tog samtidigt influensa nummer 4. Kostar mig inget då jag är i riskgrupp.

3 gillningar

Bokat både influensa och covidvaccin nu. Går på rek. eftersom jag är i riskgrupp

1 gillning

Tog mina i Söndags. Frugan är i riskgrupp så då är det ju bra om inte jag insjuknar.