Hur fixa trasig iPhone?

Jag är på semester nu och telefonen gick sönder. Glaset sprack/krossades. Jag har Apple Care+ Och bor i Stockholm. Hur fixar man detta snabbast och smidigast när man kommer hem? Beställa tid i Täby? Finns det någon bra och snabb auktoriserad i Stockholm city? Byts det på plats eller måste man lämna in telefonen?

1 gillning

Boka en tid redan nu så löser de biffen åt dig!

Testade, gick inte boka tid så långt framåt. 6e var sista dag som var utlagd. Får prova om några dagar.

Skulle bara gått till apple för skärmbyte!

1 gillning

Jag tror du hade köpt en flaska superlim. :rofl::rofl:

Är det bara framsidan som är sprucken så byter de glas och då får du lämna in den och komma tillbaka. Är det även baksidan byts telefonen och då sker det direkt hos Apple Store.

Men ring runt till Digital Inn och MacSupport/M Store och fråga hur lång tid det tar hos dem också om du inte orkar dra ut till Täby.

I slutet av min tid inom branschen så började det diskuteras om att APR:er skulle kunna byta glas själva men också att det fanns ersättningsenheter inne på lager så du fick en ny medan den andra gick ner till Holland för glasbyte.

I slutprodukt skiljer inget mellan Apple Store och APR:er men det som Apple Store oftast har som fördel är inbokningsbara tider och snabbt byte av telefoner.

1 gillning