Hur använder ni era AirTags?

Den kommer varna. När min fru kör “min” bil får hon alltid en varning om att hon är trackad.

1 gillning

En varning under färden eller typ en varning varje kvart?

Här känns det som att Apple borde implementera någon typ av familjedelningsstöd

Faran med det är ofrivillig spårning inom familjen. Kan väl till viss del förhindras genom att det måste godkännas av alla.
Men har ni inte mer än en nyckel till bilen?

Vi har två nycklar men den ena är bara ”reserv”. Ligger gömd hemma

Ok, men gör inte Kia så att personlig inställningar mm lagras på nyckeln?

Har ett annat märke, satt på nycklarna. Bra att få en notifikation om man går ifrån nycklarna.
Inget större behov att sätta på något annat.

Ingen aning haha :stuck_out_tongue:

Är detta en lösning för er kanske?

1 gillning

Det är inget större problem för det är sällan hon kör min bil. Jag kör typ bara den mellan jobbet.

Får se om det går att posta en kort video här…

Någon av er som har sett Hitta-appen agera så här mot AirTags?

https://youtube.com/shorts/zRW1UmoTBYQ?feature=share

Kör 15.4.1 av iOS.

Äh, gambla och använd den :tongue: risken att ni båda ska tappa bort era nycklar samtidigt känns rätt liten :wink::slightly_smiling_face:

Inga rykten om airtags2 eller att AirTags kommer stödja familjedelning?

Nej

Rätt smart faktiskt om den nu når ut omgiven av gummi och stål…

Sedan jag kom hem igår har min AirTag som jag har på bilnyckeln börjat ge mig denna notis.
Har aldrig fått det tidigare men nu efter att nyckeln legat hemma i två veckor (den bilen och stått hemma) när jag varit på semestern.
Den tror helt plötsligt att den lämnas fast den är ligger på min hemadress.
Hur löser man detta?

Samma sak händer hela tiden för mig , säkert 2 veckors tid nu …

1 gillning

Kanske inte en lösning men jag har stängt av att den inte ska larma när nyckeln är hemma. För är om jag åker iväg i ett annat fordon och nyckeln ligger hemma finns ingen anledning att den ska larma. Skulle jag förlägga nyckeln hemma så kan jag alla fall lokalisera den.
Enda gången jag vill att en AirTag ska larma är när jag inte är hemma och en AirTag är med mig. För det är då som jag kan tappa bort den och den ska ge mig en notis.

1 gillning

Det finns en inställning där man kan ange adresser där den inte ska larma om den lämnats. Gå in på taggen och svep uppåt för att komma åt mer val, där hittar du det under ”meddela om den lämnats kvar”.

Jag kan också meddela att min AirTag i båten kom till nytta när den nyligen blev stulen. Så med hjälp av taggen kunde polisen i den staden där båten låg åka och lokalisera den. Tillsammans med polisen så tog vi sen tillbaka båten.

5 gillningar

Jag hittade felet.
Under ”Meddela om den lämnas kvar” var mitt hem borta och ersatts av två adresser som jag varit på regelbundet under semestern.

2 gillningar