Hulu släpper teaser för The Handmaid's Tale säsong fem

Från sajten:


I höst är det dags för säsong fem av den kritikerrosade The Handmaid’s Tale och nu har Hulu släppt en första teasertrailer.

The Handmaid’s Tale handlar om ett framtida USA där kristna fundamentalister har bildat en ny republik. Det föds inte längre lika många barn och fertila kvinnor befruktas av högt uppsatta män. Kvinnorna i samhället får inte äga något och inte heller läsa. En grupp med kvinnor bestämmer sig tillslut att de vill fly och samtidigt fälla hela den nya republiken. Nu har Hulu släppt en trailer för säsong fem som ni kan skåda ovan.

Har ni ännu inte sett The Handmaid’s Tale så går alla säsonger att se på HBO Max och säsong fem har premiär den 14 september.

1 gillning

Kollade säsong 1 och lite av 2. Riktigt bra men jag tyckte den var så dyster att jag inte riktigt pallade kolla mer.

Jag och frugan tappade också under säsong två men sen såg vi om serien från början förra året och fastnade totalt. Den tog sig och blev riktigt jäkla bra!

Fantastiskt bra och skämmande relevant serie. Tycker generellt sätt att dom förvaltat fortsättningen på Margaret Atwoods roman väldigt väl. Möjligen kan jag tycka att i säsong fyra så började dom tappa bort grundidéerna en aning, men ser fram emot säsong fem som fan ändå.

Ja, det är dystert och våldsamt otäckt men det är det värt.

1 gillning

Jag ska kanske ge den en chans. Den verkar bra men deprimerande.

Eller rättare sagt. Det är verkligheten som är deprimerande

Från sajten:


Snart är det dags för säsong fem av The Handmaid’s Tale och nu har Hulu släppt en ordentlig trailer där vi får ett smakprov på vad som kommer att ske.

The Handmaid’s Tale följer en grupp kvinnor som bor i ett framtida USA där kristna fundamentalister har bildat en ny republik. Detta är inte på några sätt en trevlig plats för kvinnor då de behandlas som slavar och vissa används för att föda barn åt rika ledare. Samtliga fyra säsonger av serien går att se på HBO Max och även den femte säsongen kommer dyka upp på streamingtjänsten den 14 september.

 

3 gillningar

Denna har jag verkligen sett fram emot. Kanske en av de mörkaste serier jag sett, men det gick inte att sluta titta på den.

3 gillningar

Från sajten:


Då var det äntligen dags för säsong fem av den dystra men smått fantastiska “The Handmaid’s Tale” och HBO Max har släppt de två första avsnitten fria.

Då är det dags att återigen besöka den framtida diktaturen Gilead som tidigare gick under namnet USA. Serien är baserad på Margaret Atwoods roman från 1985 och serien är otroligt dyster men visar samtidigt hur kvinnorna reser sig från att vara förslavade och går emot diktaturen. Det kommer att komma en säsong sex av serien och den borde ha premiär någon gång nästa år.

Är du sugen på att se de två första avsnitten av säsong fem så går de att spana in på HBO Max redan idag.

1 gillning

Såg första avsnittet av säsong 5 igår och vidhåller att dom tappat bort de strukturella problemen i Gilead och det har blivit mer en berättelse fokuserad på June Osbornes öde och all den PTSD Gilead har skapat. Det gör det inte dåligt men lite mindre intressant för mig iallafall och jag hoppas dom kommer tillbaka in i samhällsstrukturerna under säsongen.

Jag klarar inte av att se den, jag kollade två säsonger eller något tror jag men kollade vad som skulle ske i varje avsnitt före så jag visste och så det inte blev lika jobbigt men klarar inte mer.
Tycker den är bra och känns lite som att man är påväg mot sådan skrämmande framtid i alla fall i usa…
Men jag kan inte, mår bara dåligt.

Jag älskar dystopisk "närtids-sci-fi" både på film, teve men framför allt i bokform. Absolut skrämmande, men så tänkvärt och får mig att reflektera mer än det mesta annat.

Handmaid's träffar ju lite extra hårt eftersom teveserien kom ut ungefär samtidigt som Trump och den kristna högern i USA, även om boken ju är skriven '85 och utspelar sig '05.

Samma här. Kollade en säsong och började på andra men det är för mörkt och dystert.
Bra serie och jag gillar Elizabeth Moss men det blir för tungt.

1 gillning

Precis. Det är en sak när det är overkligt och så men detta känns så äckligt verkligt.
Mår riktigt dåligt av att se det.

Samma här.