Hue Bridge Pro blir rejält mycket dyrare

Från sajten:
image
Foto: Marcus Attefors

Philips Hue har höjt priset ordentligt på Hue Bridge Pro i Europa och prislappen har gått från ett rekommenderat pris på 1 039 kronor till de smått galna 1 729 kronorna. Det finns dock fortfarande lite chans att “fynda” då Amazon säljer den i skrivande stund för 863 kronor. Hue Bridge Pro bjuder på en hel del saker som den gamla hubben inte kan och den har stöd för över 150 lampor och över 50 kontroller.

Den gamla och den nya hubben.

Den har även en kraftfullare processor, snabbare respons, stöd för WiFi och den klarar fler scener och automationer. Varför Hue har höjt priset så pass mycket är oklart men en del av anledningen lär vara komponentbristen som råder.

Läs även:

Vi spanar in Hue Bridge Pro

Hueblog, via Feber

Tips om att den går att köpa för en femhundring just nu.

5 gillningar

Köpte en direkt.

TACK.

Jag upptäckte att Claude, och troligen fler AI, kan ställa in mina Hue-lampor, knappar m.m. och skapa olika scenarion. Man ber bara AI:n att hitta Hue Bridge i nätverket, trycker på knappen mitt på den, och sedan är det bara att berätta hur man vill ha det. Väldigt smidigt.

2 gillningar

Jag var en dag för sen

Man Crying Emotionally on Couch

1 gillning

Intressant, vilken variant av Claude kör du? Min hittar inte

Ska funka med alla. Du kör inte i en isolerad sandlådemiljö? Claude behöver ju i alla fall access till nätverket. :slight_smile:

Jag har lagt till Claude i de flesta integritetsinställningarna och kör CLI med claude --dangerously-skip-permissions för att slippa väldigt många ”Yes?”-frågor om att gå vidare.

Nu förstår jag, du kör Claude Code? Jag kör så här långt bara desktopappen och den har begränsningar så den kan inte detta.

Det har den själv berättat för mig:)

Yes, fast Claude Code i terminalen och desktop-appen ska vara typ samma. Det är bara lite mer grafiskt och musklickande i desktop-appen. Så det går säkert att fixa. :+1: