Huawei FreeBuds Pro - in-ear-hörlurar med "intelligent" ANC

Från sajten:
image

Huawei FreeBuds Pro är det lite mindre, men kraftfullare, syskonet till FreeBuds.

I sann Huawei-anda känner vi igen designen när FreeBuds Pro lanseras, FreeBuds såg ut som Apple AirPod och FreeBuds Pro ser naturligtvis ut i stora delar som AirPods Pro.

Priset är emellertid billigare och FreeBuds Pro kommer saluföras för 1 990 kronor via Huawei själva. Den 19 oktober släpps de lös på marknaden och kommer i svart, vitt eller “silver frost”.

Man skryter med att det är de första true wireless-hörlurarna med “intelligent dynamisk brusreducering” vilket jämfört med tidigare modeller förbättra brudreduceringen upp till 40 dB. Vi har absolut ingen aning om vad det innebär i praktiken men det lär vi ta reda på så fort vi får ett testexemplar.

Däremot har de dubbla Bluetooth-antenner, en i varje hörlur, vilket nog kan betyda en hel del, i alla fall för oss som har lite mer kroppsyta mellan hörlurarna och mobilen i fickan än andra.

Vidare har de förmåga att analysera ljudet och berätta för oss om vi har den bästa passformen eller om vi behöver byta storlek på puffarna.

Herregud.

:yawning_face:

Jag som trodde att Huawei slutat sponsra dig, @Esse. :wink:

Crap, missade klausulen i mitt kontrakt där det står att man absolut inte får jämföra dem med Apple!

1 gillning

Undra hur många av alla vita pinnar i öronen man ser ute hos folk är Apples, Huaweis, Urbanistas eller Happy Pluggs :slightly_smiling_face:
Kan förstå varför Apple tog fram sina omåttligt populära lurar men varför kopiera och inte göra sin egen grej av dem

Dubbla bluetooth antenner verkar intressant. För övrigt så tror jag ingen med iPhone väljer dessa istället för AirPods för att spara 300:- :man_shrugging:t2:

1 gillning

Nej och skall ju inte göra heller - smidigheten mellan iPhone och AirPods är värt så mycket mer.

1 gillning

Detta förbryllar mig lite, hur funkar annars true wireless lurar om de inte har antenner i båda lurarna? Fungerar en av lurarna på magi och rent hopp eller vad är grejen? :smiley:

Bra fråga, inte en aning. Jag reagerade mest på att det lät som en förbättring :smiley:

Ena luren kommunicerar med den andra som sedan skickar vidare till mobilen, här tolkar jag det som att det är redudant mot mobilen.

Men du kan ju använd bara en lur i taget på AirPods. Så det måste ju vara antenner i båda eller?

Yes, men det är AirPods det.

När det kommer till Android har det traditionella varit att enheterna måste paras ihop med varandra - ett tag var man tvungen att göra det manuellt till och med innan man parade ihop dem med telefonen :roll_eyes:

2 gillningar

Precis, Jabra Elite Active 75t som jag recenserade gick det bara att använda högra hörluren om man bara ville ha en i örat.

1 gillning

Tror det är lite “legacy” på TW för android.

Har kollat en del på TW på senaste och de flesta nya bra headsetten har individuell koppling. Så att du kan använda vilken av dem du vill…

Mina Buds plus kan jag har vilken som i örat utan problem