Hotell på Arlanda?

Känner någon till om det billiga hoteller som tidigare fanns i direkt anslutning till Arlanda finns kvar. Jag bodde där en gång och det var rum utan fönster och ingen dusch på rummet. Kanske inte ens toalett? Nu hittar jag inte det när jag söker.

Eller mer allmänt, någon som har tips på ett i direkt anslutning till Arlanda? Det är hustrun som ska iväg väldigt tidigt och vill hitta ett billigt. Men det måste vara gångavstånd till 5:an. Även om hon kan gå en bit..:sunglasses:

Jumbo Stay är väl perfekt och lite annorlunda. :slight_smile:

Annars finns det ju rätt många runtomkring Arlanda som har shuttlebus.

Den där har jag lovat sonen att sova i. Tyvärr verkar han inte glömma det... Men hustrun skulle nog inte acceptera det som gångavstånd..:sunglasses:

Men de har väl buss som du säger? Fast först och främst vill hon hitta något där hon kan gå. Sedan kanske det slutar med något med buss ändå. Men där är hon inte riktigt ännu.

1 gillning

Det var inte mycket till gångavstånd som accepterades (1,2km från Jumbo Stay till Arlanda). :rofl:

Då finns det inga andra val än dessa;
Radisson Blu Airport Terminal Hotel
Comfort Hotel Arlanda Airport Terminal

1 gillning

Haha, jag skulle vilja gå så långt att jag inte ens vågar presentera förslaget..:joy:. Men med tanke på din lista så verkar det ju som att det där väldigt enkla och billiga hotellet numera är ett minne blott. Då får hon tänka om. Hon kanske hamnar på Jumbo Stå och tar en buss? :sweat_smile:

1 gillning

Dessutom gångväg från Jumbo Stay, tar några minuter.
Vill man inte gå eller åka buss så är det dom 2 som gäller.

Buss från Jumbo Stay kan hon glömma, ta en taxi och förmodligen bli skrattad åt. :rofl:

Runtomkring finns det många billiga ställen som har shuttlebus dygnet runt, t.ex. Best Western Arlanda Hotellby.

Jag kanske har fel bild av Jumbon. Känns som den står en bit ifrån? Ska kolla lite närmare. Sedan slutar det väl med att hon hyr någon suite och tar bilder, lägger ut på Insta och sedan sover 4 timmar... Jag har med andra ord en del intressen i denna lilla aktivitet..:joy:

Den står väldigt nära.
Ett alternativ är att boka ett passande hotell i närheten så kör jag henne med Polestar-service till terminalen så får du en anledning att köpa en Polestar. :wink:

1 gillning

Haha, bäst lösningen..:sweat_smile:.

1 gillning

Säg till bara, jag bor 7 min därifrån. :slight_smile:

1 gillning

Kan hon inte sova i bilen? Så är det ju bara för dig att åka hem när hon sovit klart. :joy::joy::joy:

1 gillning

Comfort hotel Arlanda brukar man kunna hitta runt tusenlappen. Jag tycker det är billigt om man ser till läget och vad man får för priset.
Dom har tidig-tidig frukost från typ 03-04 tror jag , men då är det inga varma alternativ

1 gillning

Den i terminal4 man betalade för timmarna?. Tyvärr försvann de iom Pandemin.

2 gillningar

Det var den jag tänkte på, visste ägdes den av pite havsbad?

Vi var ett gäng kompisar som sov där innan vi skulle till alperna typ 2013-2014

2 gillningar

Jag tror det är den jag tänker på. Kommer inte ihåg om det var per timme man betalde, men så kan det ha varit. Det känns inte som att det var så länge sedan ett par kompisar bodde där, men åren går ju snabbt när man blir gammal..:joy:

1 gillning

De hette något samarbete med Piteå havsbad vill jag minnas. Galet sköna sängar.

1 gillning

Tror det var det iallafall.
Något många flygplatser saknar är just det att man kan hyra rum per timme.

Klart du kan göra det på "vanligt" hotell också.... Men du får skitpris.

Har bott på Comfort Hotel Arlanda i samband med konferens på samma hotell. Bra hotel med tidig frukost (om det behövs). Gångavstånd inomhus till terminalerna.

Om "mitt" billighetshotell inte finns kvar längre måste man ju tänka om. Jag har själv bott på några av de andra hotellen, Comfort och Radisson Blue, men de har då varit ganska dyra(bekostats av arbetsgivare). Men finns inget billigt får man ju tugga i sig vad det kostar eller avstå.

Eller boka på billigt hotell med visst avstånd och be @katho skjutsa för att jag inte orkar gå upp på morgonen..:sweat_smile:. Hustrun kan fundera över vad jag pysslar med, letar hotell som hyr ut per timmer åt henne och ber en främmande man plocka upp henne..:joy:. (Även om jag är otroligt glad och tacksam för erbjudandet från @katho Visar Bubblans fantastiska deltagare)

Om hon är villig att ta sunk Radisson som är i skycity så kan jag fixa crew price

4 gillningar