Är sugen på homey pro för att få in mitt nimly lås i HomeKit.
Kan man kasta ut Ikea-hub och hue-hub om man skaffar en homey pro?
Eller vad är den stora vinsten med en homey pro?
Är sugen på homey pro för att få in mitt nimly lås i HomeKit.
Kan man kasta ut Ikea-hub och hue-hub om man skaffar en homey pro?
Eller vad är den stora vinsten med en homey pro?
Nu går jag off-topic direkt men ville bara meddela att det även funkar fint med Home Assistant för det du vill göra. Finns ju gott om folk här i Bubblan om du skulle behöva support på det! ![]()
När det gäller just Nimly-låset så är det för närvarande väldigt begränsat vad man kan göra med låset via Home Assistant. Gick den vägen först, men köpte sedan Nimlys hubb för att få något så när användarvänlig hantering av låset. ![]()

Ja, håll dig till ämnet! ![]()
Skämt åsido är inte home assistant aktuellt.
Men är sugen att veta mer om homey
Har Homey Pro sen 6-12 månader tillbaka. Kan bara rekommendera den.
Den har ju stöd för typ allt. Matter, Thread, Zigbee, Z-Wave, Bluetooth, Infrared, 433MHz etc.
Är det något som du undrar över om det har stöd för så kan du kolla bland deras appar;
T.ex. Hue/IKEA.
Jag har ersatt allt jag kunnat hemma med Homey Pro som hubb. Den är grymt kraftfull och suverän för att göra både enkla eller avancerade automatiseringar.
Kan bara rekommendera produkten.
Kört homey sen 2016 och det har typ aldrig strulat för mig.. några enstaka gång bara..
Ok. Så då har du kunnat göra dig av med andra hubbar?
Jag är less på att ha en för hue, en Ikea och en Aqara (även om det är undangömda)
Ja, jag har bara en Xiaomi-hubb förutom Homey Pro, som mina robotdammsugare och luftrenare är kopplade till, jag har dom i Homey men styr från Mi Home-appen. Vet inte om allt stöds, inte orkat kolla upp det, men det handlar bara om ork. Får ta tag i det till våren. ![]()
Tibber verkar inte få in homey mini PRO.
Eftersom jag har 1000kr rabatt hos Tibber så får jag en homey pro för 3700kr.
Mini PRO kostar 3000kr. Känns som att det kan bli en vanlig pro ändå ![]()
Väldigt nära att trycka på köpknappen nu. Hittade att vår gamla garo laddbox går att få in i homey, även vår vattenfelsbrytare från LK
Ju längre du tvekar desto kortare blir tiden du kan nyttja den ![]()
Nu har den jäveln blivit dyrare också. Tibber har höjt priset från 4700 till 5300 för den ![]()
Ännu en anledning att slå till innan nästa prishöjning. ![]()
Säkert mycket RAM iden, skyll på AI!
Såg att Kjell har kampanj så kan få 15% på 4999, blir helt ok pris på den då.
Funderar även på en powerbank, använder man powerbanks med magsafe eller är det smidigare med sladd?
Funderar på denna för att aktivera rabatten på homey pro
Magsafe är väldigt smidigt på en powerbank, enkelt fortsätta använda mobilen medan man nödladdar. Man bör nog köra med naken baksida för effektivaste laddning och mindre värme, själv har jag bumper-skal på mobilen just därför.
Har motsvarande modell från Kjell fast den tunnare på 5000 mAh som lättare glider ner i fickan medan den magsafeladdar. Den funkar bra. Som tjockladdare har jag denna från Classe som förutom magsafe har inbyggd lightning och USB-C, också smidigt.
Skrev till Tibber och nämnde problemet, de slängde in 500kr till som bonus för mig ![]()
Den enda powerbank med MagSafe jag har erfarenhet av är denna. Dålig prestanda och den blir varm. Ett dåligt köp.
Dennas gränssnitt ersätter i så fall HomeKit där jag samlar allt i? Eller finns det funktion som gör att de få tillbehör jag INTE får in i HomeKit går att få synliga där med Homey Pro?