HomePod Mini - missade gratismånad för sekundärt konto, går det att lösa?

Vi beställde två HomePod mini till vårt familjedelade hem som bebos av två personer. Vi är Spotify-kunder och abonnerar även på AppleTV+ och har 2TB icloud-lagring. Vi överväger Apple One för att komma ner i kostnad men vill testa Apple Music båda två innan vi lämnar Spotify. Vi har varit kunder hos Spotify i många år och vi tycker att det är ett stort steg att byta musiktjänst. Lossless lockar, Spotify draggar ju med sitt införande.

Som den ivrige tekniknörd jag är så kastade jag mig över aktiveringen av de små bollarna när de anlände. Det gick Apple-smidigt. Satte upp dem som stereopar. Jag aktiverade sex månaders provabonnemang på Apple Music och blev imponerad av både de små bollarnas ljudkvalité och lossless.

Nästa steg var att dela provabonnemanget i familjen. Nope! Det var personligt!

Jag fick uppfattningen att min fru skulle kunna ta ett enmånads provabonnemang. Men det slutade med att hon blev debiterad för sin första månad, jag hade uppenbarligen fel där …

Jag ringde supporten. Mycket prat. Bra bemötande men ändå inget positivt resultat för oss. Enligt information från rådgivaren så hade vi båda fått sex månaders provabonnemang på Apple Music om vi aktiverat en HomePod var men eftersom jag aktiverade båda så fick endast jag den möjligheten. Och det gick inte att fixa i efterhand!

Det känns som ett mycket tråkigt ”Moment 22”. Eller överreagerar jag?

Kan man inte avaktivera den ena på ditt konto och sedan aktivera den på ert andra konto? Eller så ringer du supporten igen och får en annan handläggare och säger att båda blev registrerade på samma konto av misstag. Ibland kan det funka då handläggarna inte alltid arbetar likadant.

1 gillning

Tack för tips! :pray:

Jag ändrade rubriken för att återspegla mer frågan :slight_smile:

Välkommen till forumet!

Det gjorde du rätt i!